Young Sheldon - s02e15

dabing
titulky

A Math Emergency and Perky Palms

Cache
Tento obsah sa nedá zobraziť.
Komentáre '29'
MrDaveCrypto

08.02.2019 | 09:52

Oh, hello, Dale!
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

08.02.2019 | 11:15

Úprimne, tento seriál ma už nejako extra nebaví a celá tá myšlienka okolo "malého" Sheldona mi začína byť trápna. V TBBT to bolo fajn a vtipné, keď Sheldon niečo z toho proste spomenul, že mal iba toľko alebo toľko rokov, keď na niečo prišiel, napísal alebo absolvoval, ale celý seriál je celkom o ničom, keďže vieme, že ako to "skončilo" a takýto geniálny by asi nikto reálne nebol, navyše tá postava nie je 100% domyslená (ani tu, ani v TBBT).
Odpovedať odstrániť
srilamka

08.02.2019 | 12:22

@MamRadSerialy proč by nikdo nemohl být tak chytrej? jsou to lidi co mají prostě mozek na víc věcí než my.... tady máš i článek o pád lidech co toho dokázali dost už ve svým dětství: http://www.top10list.cz/top-10-geniove-od-detstvi/6/
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

08.02.2019 | 13:00

@srilamka, prečítal som si to... Všetky tieto osobnosti (okrem jednej, ktorú prirovnávajú k tejto postave - Sheldon-ovi Cooper-ovi) sú totálne iný prípad. Väčšina "len" bola niečím výnimočná, ale väčšinou "len" v jednej veci. Viem, že je to niečo super, ale táto postava je robená tak, že akoby má všetky vlastnosti týchto osôb, pretože si pamätá vraj všetko, dokáže hovoriť mnohými jazykmi, je jeden z najlepších fyzikov na svete, vie hrať geniálne šachy, apod. Toto proste zatiaľ nie je možné. Bolo by/Mohlo by byť, keby sa (teoreticky) jednalo o ďalší vývojový stupeň.
Ja skôr som narážal na to, že je divné, čo všetko "dôkladne" dodržuje, čím všetkým je takmer posadnutý (a porušuje to), že má OCD, ale niekedy to proste "neplatí", to je viac chyba scenáru ako postavy... Toto by reálna osoba nikdy nerobila, samozrejme, podľa mňa.
Odpovedať odstrániť
sabinap

08.02.2019 | 13:36

@MamRadSerialy hmm. Ibaže postavy nemusia byť úplne reálne. Stále ide o fikciu, o príbeh. A príbehy nie sú zrkadlom reality. Keby ju skutočne odrážali, nikoho z nás by nebavili. Nikto by nepozeral na seriál o obyčajnom chlapcovi, ktorý je o niečo múdrejší ako jeho rovesníci. A možno máš pravdu, keď vravíš, že tak múdri ľudia neexistujú (hoci toto tvrdenie nie je podložené žiadnym faktom, a pokiaľ chceš niečo podobné tvrdiť, mal by si to podložiť nejakou vedeckou štúdiou). Ja osobne ale Sheldona vidím ako anomáliu svojho druhu, komplexný charakter, úžasne prepracovaný, takže za mňa je reálnejší ako kdejaký človek.
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

08.02.2019 | 16:19

@sabinap, pozri, ja som v prvom rade písal, že toto je dôvod, prečo mi to už teraz príde viac trápne ako dobré alebo vtipné. Ja som to nepísal preto, aby sme sa tu dohodovali, či takí ľudia existujú. Jeho dospelá verzia sa mi páčila, ale mala nejaké chyby a táto detská mi príde prehnaná. Ja nehovorím, že to je pre všetkých zlé, ja len vravím, že ma to už prešlo. Ale možno je to aj tým, že TBBT končí a posledná séria sa mi až tak nepáči, skôr je to také "nasilu". Iným sa páčiť môže, ale som vyjadril svoj názor a napísal, že prečo ho mám.
Odpovedať odstrániť
thepcfd

08.02.2019 | 20:16

@MamRadSerialy nieje to 100% ale máš niečo lepšie na pozeranie ?
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

09.02.2019 | 10:17

@thepcfd, tak ja pozerám všeličo, ale podobné tomuto už asi o ničom neviem. :D Najčastejšie si zvyknem pozrieť niečo, čo som v minulosti už videl + si nájdem niečo nové - hľadám rebríčky z rôznych amerických (a podobných) recenzií a úspešnosti/sledovanosti a vyberiem niečo. Prípadne mi niečo kamaráti, známi poradia...
Odpovedať odstrániť
qizo

10.02.2019 | 10:28

@MamRadSerialy Ani filmy podľa skutočnosti nie sú úplne ako to bolo, niektoré sa zhodujú len v pár veciach. Mne viac vadí ten rozpor v postave otca. Stále o ňom hovoria ako o zlom a hlúpom alkoholikovi ale pripadá mi celkom fajn.
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 10:46

@MamRadSerialy "navyše tá postava nie je 100% domyslená (ani tu, ani v TBBT)." nie len táto ale viaceré, ale v každom seriály či filme nájdeš chyby, nič nemáš 100%
a tento seriál nebol ani navrhnutý, aby bol 100% v každom ohľade, ale v prvom rade aby to bola oddychovka, komédia. jasné, vieme ako to "skončilo" ale YS nie je o tom, ale o tom ako to všetko "začalo", a o tom že je to sit-com, aby si pri tom divák oddýchol a zasmial sa
tá tvoja poznámka že " takýto geniálny by asi nikto reálne nebol" nedáva žiadnu logiku, pretože ako už bolo spomenuté, je to fikcia, a aj filmy/seriály založené na skutočnosti sú prikrášlené, udalosti sú zdramatizované, aby bol ten film/seriál pre diváka zaujímavejší, je to marketingový ťah
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

12.02.2019 | 11:18

@ayudomi, na čo reagujete na môj komentár? Ešte k tomu napíšeš totálnu blbosť. Ja nehovorím, že to niekto má prestať pozerať, vyjadril som SVOJ názor, prečo ma to až tak nebaví. Navyše napíšeš, že je to pre to, aby "bol ten film/seriál pre diváka zaujímavejší", ale ja píšem, že presne toto ma odradilo.
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 11:42

@MamRadSerialy na čo reagujeme na tvoj komentár? to vážne ti tvoja otázka dáva zmysel xD načo myslíš, že existuje sekcia "komentáre"? a keď nechceš, aby ti ľudia reagovali na tvoj komentár, tak komentár jednoducho nepíš :D respektíve, píš si komentáre na také stránky, kde ti ostatní užívatelia nemôžu na tvoj komentár odpovedať
písať, že niekto napísal "totálnu blbosť" bez toho aby si si svoj názor obhájil, je kolosálna blbosť
kde som písala, že to má niekto prestať pozerať? nikde. a to, že si si vyjadril svoj názor neznamená, že ti naň nikto nesmie odpovedať. mať svoj názor je jedná vec, ale ten svoj názor si musíš aj vedieť obhájiť. nikde v reálnom živote nebudeš mať možnosť si vyjadriť svoj názor bez toho, aby ti niekto oponoval.
"ale ja píšem, že presne toto ma odradilo." čo ale znovu nedáva žiaden zmysel, nechápem, čo si čakal, pretože seriál nie je založený na skutočnosti, milión filmov a seriálov je čistá fikcia, plno ich je pritiahnutých za vlasy, obsahujú veci, ktoré by sa v reálne nikdy nemohli stať. čakať od seriálu, filmu aby bol reálny je nelogické.
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

12.02.2019 | 15:16

@ayudomi, áno, napísal som komentár, napísal som ho sem, kde to ľudia môžu komentovať, ale vy nekomentujete ten môj názor, vy ma presviedčate. Navyše, to, čo si teraz napísala, ja nemám povinnosť niečo "obhajovať", tam máš argumenty a až nebudeš písať normálne, tak sa možno môžeme baviť.
Ide o to, že ja vyjadrím svoj názor a ty píšeš totálne o niečom inom. Mňa to netrápi, napíš si vlastný komentár a nereaguj na môj, vďaka.
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 15:48

@MamRadSerialy "ale vy nekomentujete ten môj názor, vy ma presviedčate" to je tvoj pocit. známe porekadlo hovorí "som zodpovedný za to, čo hovorím, nie za to čo ty rozumieš"
nikto ťa nepresviedča, my nemôžeme za to, že tvoj názor nedáva zmysel
a áno, pokiaľ chceš niečo tvrdiť, povinnosť obhájiť si svoj názor máš, má to každý, pokiaľ sa rozhodneš, že si ho obhájiť nechceš alebo nevieš, tak stačí povedať.
chceš, aby seriály a filmy boli reálne, ale o reálnom svete zrejme veľa nevieš, keď si myslíš, že nemáš povinnosť obhajovať si svoj názor. keď chceš niečo pustiť do éteru, tak musíš byť pripravený na to, že ti niekto bude oponovať.
" a ty píšeš totálne o niečom inom" no nie nepíšem, za to, že ty nevieš či nechceš pochopiť, že tvoj názor nedáva žiaden zmysel neznamená, že ja "píšem totálne o niečom inom".
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

12.02.2019 | 16:57

@ayudomi, ty to nevidíš? Stále, ale stále, ešte aj odpovedi ma presviedčaš, že nemám pravdu, ty tu píšeš o tom, čo niekto rozumie, ale sama nevieš ani čo hovoríš. Môj názor dáva zmysel, len ty si ho nepochopila - tvoje slová. :) Nemám náladu sa s niekým dohadovať o tom, čo si JA myslím a ani o tom, či je to pravda, hlúposť alebo niečo iné...
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 17:21

@MamRadSerialy preto máš pocit, že ťa niekto presviedča, pretože si svoj názor nevieš obhájiť. kebyže si si svoj názor vedel obhájiť, tak by si bol schopný racionálne argumentovať. ale ty len pustíš nejaké tvrdenia do éteru bez toho aby si ich odôvodnil a očakávaš, že tvoje tvrdenia nikto nebude nijako spochybňovať. takto reálny svet nefunguje. znova nevieš nič o reálnom svete ale chceš aby seriály boli reálne. logika 0 bodov. stále to robíš, najprv si tvrdil, že som písala "totálne blbosti" a nijaké odôvodnenie, nijako to tvrdenie nevieš obhájiť, potom že "píšem o niečom inom" a znova nijaké odôvodnenie, nijako to tvrdenie nevieš obhájiť, potom že "ťa presviedčam" a zasa nijaké odôvodnenie, nijako to tvrdenie nevieš obhájiť.
však keď si svoj názor nevieš obhájiť, tak si to priznaj.
tvrdenie že "Môj názor dáva zmysel, len ty si ho nepochopila" nie je žiadne vysvetlenie :D keď svoje tvrdenia nevieš nijako vysvetliť, tak nič nepiš
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

12.02.2019 | 17:50

@ayudomi, hore máš pár dôvodov, ale môžem ti sem dať pár skrátených.
1. Nedomyslenosť postavy/scenáru. (Napríklad, je "posadnutý" čistotou, ale často chytá veci neumytými rukami, nemyslí na to, čo pôsobí nereálne. Ešte je tu jedna vec, ktorá je celkovo divná, že za krátky život dokázal preskočiť toľko tried, to by nešlo ani len prečítať všetky materiály, ale on to zjavne zvládol, pri jeho večierke, záľube komiksov, apod. = nemožné.)
2. Dieťa, ktoré ovláda všetko okrem správania sa v spoločnosti a interakcie s ľuďmi. (Nemožné. Geniálny človek väčšinou vyniká v určitej oblasti, prípadne vo viacerých oblastiach, ale nikdy nevyniká v absolútne všetkom. Navyše málo skutočných géniov sa dokázalo dlhé roky poctivo učiť a robiť si množstvo škôl.)
3. Pôsobí vyrovnane, dieťa nikdy takéto nie je, aj keď je geniálne, má určité výkyvy.
4. Predurčenosť scenáru.
5. Žiadna originalita.
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 18:10

@MamRadSerialy opakujem, chcieť aby bol seriál reálny nedáva žiaden zmysel - o tomto celý čas hovorím, ty si ma vôbec nepochopil
hovoriť, že seriál sa ti nepáči z toho dôvodu, že postava sa správa nereálne nedáva žiadnu logiku, pretože tento seriál je fikcia - o tomto celý čas hovorím
rovnako aj chyby v seriály (posadnutosť čistotou-neumyté ruky) - áno, je to chyba ale každý seriál obsahuje nejaké chyby, nič nie je 100% bez chyby - o tomto celý čas hovorím
čiže tvoje body sú úplne od veci. keď chceš reálnosť a bez chyby, tak čítaj životopisné, cestopisné knihy. a možno aj dokumenty sú 100% bez chyby, ale neviem či sa tomu dá úplne veriť.
jedine bod 5. - ak sa ti seriál nepáči z toho dôvodu, že je neoriginálny, tak ok
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

12.02.2019 | 23:05

@ayudomi, pre mňa sú všetky body podstatné. Ja viem pozerať aj nereálne seriály, filmy, ale tento mi proste začal liezť na nervy. Ja sa tiež budem opakovať - je to môj názor, ktorý nikomu nevnucujem, napísal som, čo ma na tom omrzelo, takže je na mne, čo je opodstatnený bod a čo nie. :) Ty o tom nerozhoduješ. Ja len nechápem, že prečo jednoducho nemôžeš napísať: "Nesúhlasím." a vybavené.
Odpovedať odstrániť
ayudomi

12.02.2019 | 23:24

@MamRadSerialy ja nechápem, prečo od začiatku si nemohol jednoducho napísať, že pozeráš aj nereálne ale nereálnosť v YS ty už začala liezť na nervy, a bolo by vybavené. ale nie, ty si namiesto toho začal tvrdiť, že to ja nechápem, že píšem totálne blbosti, že píšem úplne o niečom inom atď.
jasné, je jednoduchšie písať, že to druhý nechápe, že to druhý sa ťa snaží presviedčať, než komunikovať, vysvetliť svoj názor :)
opodstatnené body sú vtedy, ak tie body dávajú zmysel, a neopodstatnené vtedy ak zmysel nedávajú. ja som vychádzala z toho, že od seriálov čakáš reálnosť, keďže nikde predtým si nepísal, že vieš pozerať aj nereálne.
Odpovedať odstrániť
kamikaze_cz

14.02.2019 | 16:48

@MamRadSerialy Ale tohle není realita!!!Je to TV!!!Chápete to???For fun :)
Odpovedať odstrániť
Vertigo

14.02.2019 | 22:00

@MamRadSerialy Mně spíš vadí, že v TBBT Sheldon párkrát řekl, že jeho otec byl zlý alkoholik a nestaral se o rodinu (nebo tak něco) což v tady vůbec není. Tady je vykreslený jako dobrák se zdravým vztahem k pivu i rodině.
Odpovedať odstrániť
romen3

14.02.2019 | 23:45

@Vertigo ktovie aka buducnost jeho otca este caka...
Odpovedať odstrániť
romen3

14.02.2019 | 23:45

@Vertigo ktovie aka buducnost jeho otca este caka...
Odpovedať odstrániť
Nixi

15.02.2019 | 01:19

@thepcfd podobné a uveriteľnejšie je seriál Atypical..prvá séria je skvelá :)!
Odpovedať odstrániť
Bumbajatko

15.02.2019 | 14:46

@MamRadSerialy koľko geniálnych detí reálne poznáš? Prípadne, vyznáš sa trochu v pedagogike, psychológii a podobných odboroch? A mimochodom, vôbec to nie je tak, že je Sheldon vo všetkom dokonalý, práveže krásne vidno ako má výrazne nízke EQ a problém čo sa týka sociálneho správania sa, okrem toho nie je napr. ani nadaný na umenie alebo šport. A čudoval by si sa, ako vedia byť niektoré deti psychicky vyrovnané a mimochodom, aj v tomto seriáli často vidno Sheldonove výbuchy hnevu a to že má problém zmieriť sa so skutočnosťou, aj v tejto konkrétnej časti, kedy kvôli 5% robil takúto scénu ;)
Odpovedať odstrániť
MamRadSerialy

15.02.2019 | 18:15

@Vertigo, mne vadí tiež, že je vykreslený ako rodinný typ, on nekašle na rodinu, snaží sa baviť s každým, lenže vieme, že zomrie...

@Bumbajatko, úprimne, EQ vidno (aj tu, aj TBBT), ale to je jediná vec, navyše totálny stereotyp (tiež nie úplne pravdivý). Áno, je pravda, že sa hovorí: "Čím vyššie IQ, tým nižšie EQ." Lenže niektorí psychológovia a filozofi hovoria, že je to tým, že tieto deti sa "ťažšie" začlenia, a preto nie sú zvyknuté na prejavovanie emócií, nevedia, čo majú spraviť, ale vedia, že niečo by spraviť mali, lebo je to niečo ako inštinkt, záleží, ktorému/ej učeniu/teórii veríš.
A nie je pravda, že Sheldon nie je nadaný na umenie, vlastne, ešte aj v YS sme videli, že bravúrne zvláda hudbu, konkrétne hru na klavír. V TBBT zas dokonale rozoznáva všetky tóniny, takže toto pravda nie je (alebo aspoň nie úplne).
A súhlasím, že deti vedia byť veľmi vyrovnané zmýšľaním "dospelým"/starším a vedia byť aj vyrovnané (psychicky), ale vie ich rozhodiť malá zmena/chybička v ich pláne, apod. Lenže stále sú to deti, aspoň niekedy sa hrajú (ako vidíme u tej "kamarátky" Sheldona, ktorá je tiež geniálna, ale zvykne sa hrať - hrala sa aj s Missy).
Odpovedať odstrániť
empathy1

17.02.2019 | 19:27

@MamRadSerialy ono, ked sa budes prehnane zamyslat nad chybami a nedomyslenymi faktami v sitcomoch, asi by si ich nemal pozerat...lebo sitcomy mavaju spravidla milion serii a velakrat si uz ani tvorcovia nepamataju, co vymysleli par serii dozadu...to nie ako fanatici, co jeden serial vidia niekolkokrat, ti si taketo veci lahsie vsimnu...p.s. v tvojom prvom komentari si nieco pisal o dalsom vyvojovom stupni v suvislosti so sheldonom...tak len pripominam, ze on sam seba niekolkokrat skromne oznacil za dalsi vyvojovy stupen a este to aj pomenoval "homo novus" :-D
Odpovedať odstrániť
Silenecify

15.02.2019 | 07:32

Zdá se, že tahle debata už je u konce, ale já bych přece jen ráda něco podotkla..
1.) sama mám OCD a jsem posedlá čistotou, ale i já občas sáhnu na něco neumytýma rukama. Není možné kontrolovat úplně všechno. Navíc zrovna tohle se časem zlepšuje. Dřív jsem si v obchodě ani nemohla vzít peníze od prodavačky.
Odpovedať odstrániť

Pridať komentár

Na pridanie komentáru je potrebné sa prihlásiť. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa.