Chernobyl - s01e02

dabing
titulky

Please Remain Calm

Cache
Tento obsah sa nedá zobraziť.
Komentáre '200'
eyesemoji

14.05.2019 | 08:55

1. Díl super jdeme na druhý
Odpovedať X
Bible

14.05.2019 | 09:43

@eyesemoji konečne už som sa tešil je to spracované úžasne
Odpovedať X
Avokaddo

14.05.2019 | 12:56

@eyesemoji Má to stejnou úroveň jako první díl, což je dobře. Bál jsem se že to pokazí, ale nadšený z tohoto seriálu prostě nemůžete být, když víte že se skutečně stalo.
Odpovedať X
Laviiicka

14.05.2019 | 22:21

@Bible Ty seš všude! :D
Odpovedať X
Bible

14.05.2019 | 22:32

@Laviiicka Iba na seriáloch ktoré pozerám a páčia sa mi :D
Odpovedať X
panR4IN

15.05.2019 | 02:06

@Avokaddo Jako zase furt se to musí brát z pohledu že tohle je seriál a seriál je entertainment, tak nadšený klidně může bejt bez výčitek.
Odpovedať X
seruridce

15.05.2019 | 19:48

a stejnak si myslim, ze to bylo odpalene schvalne aby vyhladily ukrose.. a zbytek na zapad. dva nacky jednou ranou, no ne? :D akorat velke finale se asi nepovedlo, no a nebo to byla jen ukazka jak ma sssr zapad v hrsti pomoci atomu a vetru.. jak rekl ten komous, "musime porad ukazovat svoji silu"
Odpovedať X
nejlepsinasvete

16.05.2019 | 19:31

@seruridce jasne ty inteligente...ukrajina obilnice pro cely rusko...tak tam odpalime elektrarnu abysme svitili vnoci pak zteho chleba :D
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 21:44

@Avokaddo Beha mi z toho mraz po zadech, a to si rikam, kolik z toho, co se tam stalo, se nikdy nikdo nedovi, a nemluvim jenom o rovine lidske, ale bohuzel i politicke, vime jenom to, co nebylo mozne ututlat a co se nestihlo ututlat. Krasne zpracovano.
A ten zaver tohoto dilu... sila...
kdyby tam dali (jak v predchozim: priste uvidite) ten efekt by nacisto zdevastovali. Smekam pred tvurci.
Odpovedať X
deyna

18.05.2019 | 23:32

@seruridce to si nemyslím žeby to bolo schválne ale určite si jadrovou elektrárňou chcela sssr dokazať to, že sú obrovská a neporaziteľná veľmoc. preto tam pravidelne skúsali rozne pokusy, čo všetko si možu dovoliť. no a jednu noc natrafili a stala sa katastrofa... skor je šokujúce to ako im dlho trvalo si priznaz chybu... keby ta nehoda nebola tak rozsiahla, doteraz by sa možno o nej nevedelo a dosledky by boli katastrofalnejšie a nikto by nevedel prečo
Odpovedať X
dannesnera

20.05.2019 | 01:39

@eyesemoji 5 dílů má myslím být
Odpovedať X
mordiczka612

21.05.2019 | 00:11

@Laviiicka Ahoj pojd sukat
Odpovedať X
mordiczka612

21.05.2019 | 00:12

@mordiczka612 Ahoj
Odpovedať X
AplhaBabaYaga

23.05.2019 | 10:57

@seruridce tady je škoda vůbec něco psát, protože někdo tak blbý jako ty by z toho stejně nic neměl.
Odpovedať X
Bonsaj

14.05.2019 | 08:58

S.T.A.L.K.E.R
Odpovedať X
Casstie_thebeast

14.05.2019 | 10:18

@Bonsaj Eeeey cheeki breeki iv damke, mah maan! :D
Odpovedať X
Bonsaj

14.05.2019 | 11:02

@Casstie_thebeast Get out of here stalker !
Odpovedať X
filthy

14.05.2019 | 11:06

@Bonsaj call of pripyat
Odpovedať X
Casstie_thebeast

14.05.2019 | 11:42

@Bonsaj STALLLLKKKUUUURRR [Stalking intensifies]
Odpovedať X
Bonsaj

14.05.2019 | 12:18

Kill the Strelok
A vodka zmierňuje účinky radiácie .. Prečo jej pijú tak málo ?
Odpovedať X
Casstie_thebeast

14.05.2019 | 12:43

@Bonsaj Dobrá otázka, taky si hovorím :D
Odpovedať X
polyfenes

14.05.2019 | 17:21

@Bonsaj Budu si ho muset zase zahrát :-)
Odpovedať X
Pauwel

15.05.2019 | 00:25

@polyfenes Už jsem si to stáhl, zkouškové bude krapítek těžší. :D
Odpovedať X
Pitam

14.05.2019 | 09:17

Vzhledem k tomu, jaká se pod prvním dílem rozvinula ohnivá diskuze, kterou jsem nějak neměl sílu celou procházet, tak nevím, zda sem už někdo nedával nějaké odkazy, ale dovolím si přidat, pokud někoho zajímá tato tématika, dva (podle mě) dobře udělané dokumenty:
„Černobyl - Nultá hodina“ https://www.youtube.com/watch?v=skmTH11cteI
"Vteřiny před katastrofou - Černobyl" https://www.youtube.com/watch?v=H9E4NN2uBr4
„Bitva o Černobyl“ https://www.youtube.com/watch?v=Qq5OTQO-lLM (má to dost tragický dabing, ale dá se přežít)
Protože v diskuzi bylo srovnání s Fukušimou, doporučuji ještě "Vteřiny před katastrofou - Fukušima" https://www.youtube.com/watch?v=ngeBdnqwRaY a nakonec ještě přidám "Havárii v Three Mile Island" https://www.youtube.com/watch?v=IK89XhKAp90
Každý si udělá obrázek sám. Všechno to jsou zajímavé dokumenty a existují samozřejmě ještě i mnohé další. Pokud je sem dával někdo už u prvního dílu, omlouvám se.
Skutečnou "pravdu“ ohledně Černobylu se asi nikdy nedozvíme a je úplně jedno, zda je to ta vůbec největší, nebo stopadesátá největší katastrofa způsobena lidskou chybou (viz právě diskuze pod první dílem). Ve své době poznamenala životy mnoha lidí a následky trvají dodnes. Nezbývá, než doufat, že podobných katastrof bude v budoucnu co nejméně, nejlépe žádná.
Seriál je dobře udělaný, trochu mi vadí angličtina, ale v tomto tvůrci asi neměli moc na výběr čistě z komerčních a praktických důvodů, takže se to, samozřejmě, dalo čekat. Jsem zvědav na vykreslení událostí před výbuchem, které snad budou v nějakém flashbacku. Pokud ne, jsou dost dobře rozebrány právě třeba v dokumentu "Nultá hodina", který jsem vepsal výše.
Odpovedať X
Pitam

14.05.2019 | 14:14

@Snovma Díky, to jsem, samozřejmě viděl, ale v samotné problematice se nevyznám, nejsem atomový fyzik :-) Jen mě to zajímá, tak jsem si jednu dobu před lety hledal nějaké dokumenty, přičemž spousta z nich je právě na youtube. Docela dobrý je film "Čínský syndrom". Ostatně i v tom dokumentu o Three Mile Island zaznělo, že tento film dost ovlivnil dění po té nehodě, protože ho novináři a laická veřejnost brali jako "studijní materiál", i když to byla čirá fikce.
Jinak ve všech těch dokumentech o Černobylu zaznívají vždy trochu jiná čísla ohledně obětí, jsou i dokumenty z dnešní doby, napřů Černobyl - 30 let poté", apod. a tam zas jsou už jiná čísla. Jak jsem psal, pravda je jen jedna a celou se ji nikdo nikdy nedozví.
Odpovedať X
Eleos

14.05.2019 | 21:05

@Pitam Zatím jsem neviděl žádný díl, ale ta hádka u prvního dílu mi opravdu stačila :D
S láskou Eleos
Odpovedať X
Pitam

14.05.2019 | 21:13

@Eleos Jo, ta byla výživná :-) Neměl jsem vůbec chuť ji celou procházet.. :-) Prostě se to zvrhlo :-) Jinak taky jsem uvažoval, že počkám na všech 5 dílů a mrknu najednou, ale nakonec zvědavost zvítězila..
Odpovedať X
martinoss

14.05.2019 | 21:55

@Pitam Díky za odkazy, ale ohledně těch dokumentů jak to někdo mohl přežít, když byl v jaderné elektrárně plus že tam například rybařil? Je možné že tahle katastrofa jde přežít, když byl člověk při výbuchu v elektrárně ? Nějak mi to nejde do hlavy. Chápu že to přezijí např. pár měsíců nebo pár let, ale že by stihli natočit dokument a na kameře nebyly ani stopy po radiaci. To mi přijde trochu divné. Je to možné? Díky za odpověď
Odpovedať X
t666

14.05.2019 | 23:50

@Pitam Super, díky moc. Fukušimu ani Three Mile jsem neviděl. O Černobylu se dokumentuje už dlouhou dobu. Pamatuji, si jak nám odborníci na jadernou energetiku ve škole opakovali, že závada typu Černobyl nemůže nikde jinde nastat. Na jiné závady ale znalosti neměli. Zaráží mě jak ti, kdo tomu rozumí jsou chytřejší než mají být.

Z dokumentů si odnáším to, že podle toho co jsem viděl, vše je vina lidí a jsou to lháři a bezpečnost je tak trochu sekundární. USA, Japonsko a sověty ani nemá cenu zmiňovat. Všude podobné, což mě dost překvapilo. A jistě budou i nějaká fakta, která se podařilo ututlat.
Fukušima je nejhorší protože to byla katastrofa poslední, pokud dobře chápu, nejnovější elektrárna. K čemu nám je to, že před 300 lety se něco někde stalo?

Seriál mě nechytnul, lepší je vidět dokument než se dívat na rozvleklé scény. Třeba jindy.
Odpovedať X
Pitam

15.05.2019 | 09:37

@martinoss Stopy po radiaci na kameře byly v těch dnech, kdy točili venku, než to jádro zasypali, což nějakou dobu trvalo. Pak už ta radiace ve vzduchu nebyla tak silná (asi - jen můj názor). Ti, co byli v elektrárně přímo v reaktorovně, nebo přišli do kontaktu s radioaktivní vodou, tak Ti byli buď za pár hodin, nebo za pár dní mrtví. Ti, co byli někde v tom velíně, tak jistě zasaženi byli hodně, ale projevilo se to později zdravotními následky, třeba za týdny, měsíce, roky. Ostatně samotný Djatlov ten si "nešpinil ruce", tj. ten vlastně byl furt ve velíně, nebo v krytu a dostával dávky hlavně venku. Někde jsem četl, že dostal dávku cca 400, což u poloviny lidí způsobí smrt do několika dní. Jenže každý organismus se s tím vyrovnává jinak. Některý selhává rychle, jiný pomalu, některým selhávají orgány postupně, apod. Toto vše je můj čistě laický názor, nejsem ani lékař, ani jaderný fyzik. Prostě, ti co byli vystavení přímo ve velké blízkosti, dotýkali se (skrze rukavice) grafitu, apod., tak ti to měli spočítané do několika hodin/dnů/týdnů. Ti, co se v tom prostředí pohybovali "vyvázli" s trvalými následky, slabší jedinci zemřeli rychleji. Nejpodstatnější na tom jsou ty následky pro další generace. Zamořené území v okolí elektrárny a radiace, co se šířila skrz celou Evropu. V případě Djatlova (bohužel) platilo, že krysy přežijí všechno :-)
Odpovedať X
Bramborrrka

16.05.2019 | 00:32

@Pitam máš moje uznanie a vďaku... Dokumenty "žeriem" a v diskusii pod prvým dielom som sa chcela dozvedieť niečo nové - ale ako si napísal - nedalo sa...
Takže ešte raz ďakujem za koment, kde si to prehľadne zhrnul :-)
Odpovedať X
Pitam

16.05.2019 | 11:24

@Bramborrrka Díky za pozitivní reakci :-) Materiálů k tomu je spousta, docela hodně to taky rozebírali v diskusi na čsfd, viz zde https://www.csfd.cz/film/683975-cernobyl/diskuze/
Tam když si to projdeš, dávali tam odkazy na různé dokumenty, galerie, apod. Já jsem tam vkládal podobný přípsěvek, jako tady, mám tam stejnou přezdívku :-)
Odpovedať X
otzcz

19.05.2019 | 00:42

dovolisi jeste jeden odkaz:

ČERNOBYL - jak Československá televize v roce 1986 informovala o havárii
https://www.youtube.com/watch?v=R6s7NQLfgPg
Odpovedať X
kbelicoff

19.05.2019 | 00:54

@Pitam diky!
Odpovedať X
Martin321618

20.05.2019 | 16:11

@martinoss ak sa záznam robí na digitálnu kameru tak škvrny od rádiácie by nemali vznikať ak je pamäť dobre chránená a všetky dokumenty napríklad o Chernobyle boli filmované v priestoroch blokov 2 a 3 ktoré boli identické s 4 a k tomu prežitiu, keď vybuchol Chernobylsky reaktor, poklop bol odhodený cez strechu a rádioaktivita sa šírila prachom čo vyletel do ovzdušia, kontajment reaktoru sú hrubé steny čiže v úrovní povedzme šatní by sa rádiácia nemala dostať čiže ak si bol niekde kde si nemal priamy výhľad na reaktor bol si v pohode, samozrejme dotýkanie sa vecí, dverí objektov bližšie k reaktoru je oveľa nebezpečnejšie ale ak sa ten daný človek stihol evakuovať, nebol zasiahnutý rádioaktívnym prachom ani parou a s ničím čo prešlo okolo rektora tak by si bol vystavený len rádiácií ktorá by bola v okolí aj tak dosť vysoká, avšak takáto dávka za krátky čas nebola pre veľa ľudí smrteľná lebo si uvedomili že je zle a išli preč
Odpovedať X
Kika-K

20.05.2019 | 22:16

@Pitam ja ešte odporúčim prečítať si knižku https://www.absynt.sk/cernobylska-modlitba od Svetlany Alexijevič, ktorá opisuje príbehy ľudí, ktorí prežili. extrémne smutné čítanie
Odpovedať X
Pitam

21.05.2019 | 15:08

@Kika-K Díky za tip. Možná se k tomu někdy dostanu, momentálně jsem propadl sci-fi trilogii Sylvaina Neuvela "Spící obři - Probuzení bohové - Jenom lidé" a doufám, že ji někdy zfilmují, stejně, jako bych rád viděl zfilmovanou trilogii Huhga Howeyho "Silo - turnus - Prach", nebo "Artemis" od Andyho Weira a "Armadu" od Ernesta Clineho.
Jinak co se týče dokumentů katastrof dle skutečných událostí, tak tady sleduji seriál "Mayday - letecké katastrofy", i když jsem ty filmy/díly viděl několikrát, baví mě to. Škoda, že tu nejsou "Vteřiny před katastrofou", ale ty jsou zas všechny na youtube, stejně jako seriál "Stavební katastrofy". Nějak mě ty katastrofy fascinují :-) Hlavně, jak se lidstvo a technika na jejich základě vždy dokázala poučit/zdokonalit.
Odpovedať X
Kika-K

21.05.2019 | 19:08

@Pitam Letecké katastrofy mi nespomínaj, moja mama to pozerávala predtým, ako mali letieť s ocinom na bratovu promociu do UK a nakoniec otec neletel, lebo sa bál :D plus minulý týždeň mi v lietadle 3 hodiny frajer opisoval rôzne príčiny havárii lietadieľ, ktoré videl presne v tom seriály. Boli sme xy kilometrov vo vzduchu, nad oceánom a myslela som, že ho asi zabiijem ... ak ovšem náhodou nespadneme :D
Odpovedať X
Pitam

22.05.2019 | 10:23

@Kika-K Já naopak lítám hrozně rád (tedy v letadle a jako pasažér, aby bylo jasno :-) ), ale na ten seriál koukám rád i na další podobné. Dokonce jsem se na nějaké díly díval kdysi v noťasu, když jsem někam letěl. Ty dokumenty jsou fakt hodně zajímavé, i když by se daly zkrátit všechny o třetinu stopáže, protože se tam strašně často opakují pasáže, kdy "vypravěčka" říká co a kdy se stalo, apod., takže některé věci člověk slyší i 5x v jednom dokumentu, což je trochu škoda.
Ale třeba ty "Vteřiny před katastrofou" jsou udělané celkově asi lépe a nejsou zaměřené jen na leteckou dopravu, ale na všechny možné živelné katastrofy.
:-)
Odpovedať X
Kika-K

22.05.2019 | 10:31

@Pitam áno, ja mám tieto dokumenty tiež celkom rada, ale bola to taká situácia, že sme prvý krát leteli ponad oceán - doteraz som vždy letela vrámci EU a ponad more na Rhodos. Inak s lietaním tiež nemám nejaký problém, len nemám rada, keď lietadlo vzlieta a nakláňa sa, vtedy sa držím všetkého okolo seba :D
Odpovedať X
Pitam

22.05.2019 | 11:07

@Kika-K Já už párkrát nad mořem/oceánem letěl, ale ono je to jedno, kde to spadne, pokud to padá z několika kilometrů, tak je voda, nebo hora úplně fuk :-)
Vzlety a přistání jsou nejlepší :-) Hlavně vzlet, to zrychlení je skvělé. Turbulence za letu a při přistání ale nic moc teda :-) Zažil jsem párkrát a doufám, že jich už moc nezažiju, hlavně ne horších :-)
Odpovedať X
PrasatkoPepina

14.05.2019 | 09:23

Hirosima, fukusima, nagasaki Pokemon
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovedať X
Alex555

14.05.2019 | 14:09

@PrasatkoPepina North Korea, South Korea, Marilyn Monroe! Ryan started the fire!?
Odpovedať X
hugorejes

14.05.2019 | 09:50

nechapem ta doktorka ci sestricka ci kto to je sama povie ze maju kontaminovane veci a hrdo ich odnasa v rukach do suterenu teraz neviem ci je blba alebo jej jeblo ale nedava mi to zmysel ked o tom vedela preco to chytala ?
Odpovedať X
kkarin

14.05.2019 | 10:07

@hugorejes Tiež tomu nerozumiem, ešte ako sa pozrela na tú svoju ruku že ,,ups, to som asi nemala" :DD
Odpovedať X
hugorejes

14.05.2019 | 10:32

@kkarin tak dufajme ze sa poucila z chyb a v dalsom zivote to uz neurobi :D
Odpovedať X
AICUL

14.05.2019 | 10:38

@hugorejes čo ja viem ...asi v tom zhone a panike nestihla násjť protiradioaktívne rukavice a vzhľadom na to že všetci boli v jednej blízkosti a aj tak si možno uvedomuje keď je sestrička al lekárka že zomrie na rakovinu al tak ...tak sa teda rozhodla že nie je čas myslieť na také veci a čo najviac pomôcť a ruka jej hold odpadne no ... aj všetkým kt tie veci chytali ... niežeby som to myslela zle len takto nejako to vidím ja :)
Odpovedať X
hugorejes

14.05.2019 | 11:13

@AICUL hmm podla mna vyzerala byt v klude a tym ze vedela o co ide tak premyslala nad tym nebolo to jednanie v zhone ale ako si napisala kazdy to vidi inak
Odpovedať X
Derpo

14.05.2019 | 11:19

@kkarin ve stresu a s možností pomoci co nejvíce lidem zřejmě nemyslela moc racionálně v tu chvíli
Odpovedať X
Trail

14.05.2019 | 11:24

@hugorejes asi si to v tom strese a zhone ani neuvedomila
Odpovedať X
GreatOldDevil

14.05.2019 | 11:57

@hugorejes bo de facto už byla mrtvá....
Odpovedať X
Azeretka55

14.05.2019 | 13:49

@hugorejes Podle mě je chyba dívat se na to dnešní optikou. Pro ně to tehdy bylo něco, co si vůbec nedovedli představit, že by se mohlo stát, nikdy o tom neslyšeli, nikdy o tom nikde nečetli, nebyli na to nijak připraveni ani teoreticky, natož prakticky - mluvím teď o běžné populaci včetně lékařského personálu, ne o jaderných fyzicích.
Netušili, jak přesně radiace vypadá, jak rychlá a intenzivní je kontaminace, jak přesně se šíří atd. Nám se to kecá, ale pro ně to tehdy byla úplně nová a naprosto neznámá věc, navíc se vše dělo strašně rychle, byli v šoku a neměli čas přemýšlet, nevěděli pořádně, co se děje. Takže samozřejmě nepřemýšleli nad věcmi tak jako my, když si na to koukáme z pohodlíčka našich domovů a se znalostmi, které o tom máme.
Odpovedať X
Azeretka55

14.05.2019 | 13:59

@AICUL Nic jako protiradioaktivní rukavice přece vůbec neměli k dispozici. Vždyť je ani nenapadlo, že by se něco takového někdy mohlo stát. Opakovali to v obou dílech několikrát, že byli přesvědčeni, že jádro bouchnout nemůže. Neměli ani pořádnou zásobu jódových tablet, natož speciální rukavice. Všechno, co se tam dělo, byl pro ně jeden velký šok.
Můj strejda byl v té době na Ukrajině se školou, ti lidi tam vůbec neměli pojem o intenzitě té radiace a o tom, co způsobuje a jak rozsáhlý je to problém. Ani je tam nikdo neinformoval v plném rozsahu a jódové tablety do sebe začal tlačit až po návratu do ČR, a to ještě jenom proto, že jeho táta byl chemik, takže mu to secvaklo (jinak tady v ČR na to taky každý kašlal, málokdo tehdy začal jíst aspoň ty jódové tablety). A i tak strejdovi v roce 2014, tedy skoro 30 let poté, našli nádor v ústech, který přičítá Černobylu (nekouřil, alkohol nepil, jedl zdravě).
Odpovedať X
Phoenix_JH

14.05.2019 | 14:00

@AICUL 'protiradioaktívne rukavice' :D Vy jste teda experti. Co si na googlu najít učivo fyziky ze střední školy?
Odpovedať X
Kuchyma

14.05.2019 | 15:54

@Azeretka55 Tak s tím moc nesouhlasím. V 70. a 80. letech jsme byli připravováni opravdu hoooodně. Každý týden branná výchova - od 6. třídy až po konec střední školy. Zde se učilo přesně co dělat při výbuchu, radiaci. Jak probíhá očista. Na střední škole i částečně prakticky. Určitě jsme věděli víc, než generace dnešních dětí.
Odpovedať X
pjooter

14.05.2019 | 17:15

@hugorejes tam chtěli ukázet že se umějí obětovat
Odpovedať X
LogicStar

14.05.2019 | 17:38

@hugorejes pretože keď to oni majú v rukách tak je to lepšie ako keď to už aj tak ožiarení ľudia majú na sebe
Odpovedať X
Azeretka55

14.05.2019 | 17:42

@Kuchyma Jo, učili jste se nasazovat masky, kde jsou únikové cesty, kde je nejbližší kryt a tak, ale to bylo kvůli možnému válečnému útoku. Ptala jsem se schválně dnes ročníků nar. 1968, 1970 a 1973 a ohledně radiace takové intenzity se nic konkrétního neučilo, s tím se vůbec nepočítalo.
Odpovedať X
owcropp

14.05.2019 | 18:14

@Kuchyma Co já si vzpomínám, tak nás učili lehnout si patama k výbuchu a obalit si nohy a ruce igelitkama... Ale co přesně s tebou radiace udělá, jak rychle apod. o tom nikdo nemluvil ani na základce ani na střední. A mám pocit, že ty úči věděly taky kulový. O jódovejch tabletkách slyšeli možná tak okolo Dukovan. Nějaký relevantní informace začaly chodit až po Černobylu.
Odpovedať X
AICUL

14.05.2019 | 18:50

@hugorejes jasné aj to je možnosť napríklad...a pravda každý to vidí inak ... jednoducho si len nemyslím žeby bola hlúpa a preto to chytala ...už od začiatku sa pýtala predsa na tie jódové pilulky ...myslím že jej to bolo jasné už od začiatku alebo aspoň tak na mňa pôsobila
Odpovedať X
hugorejes

14.05.2019 | 19:04

@AICUL no ved mne je jasne ze vedela o co ide aj som to pisal len to nedava zmysel ze vie co a ako ale aj tak to urobi zle a aj keby to bola panika nikomu by tym nepomohla lebo vsetci aj tak boli uz mrtvi ale ide o to ze nemusela skoncit napr az tak zle keby to urobila spravne a riadila sa tym, btw som videl v nejakom tizery ze neviem ci tato sestricka alebo kto povie tej zene hasica aby sa ho nedotykala lebo sa nakazi a aj tak to urobila nakoniec takze asi hlavna myslienka toho celeho je ze za kazdu cenu chcu umriet bolestivou smrtou
Odpovedať X
diablikpd

14.05.2019 | 19:53

@hugorejes pretoze kontaminacia moze byt nizka, tak si asi aj myslela a ze jodove tabletky pomozu. asi tak ako ked lekar na radiorologii pracuje a vie ze je tam radioaktivita vsade... ale vie ze je nizka... a to ze je vysoka asi ako 5 hirosim teda netusila a pracovala v ramci svojho svedomia... a nizkej vedomosti... hold...
Odpovedať X
hugorejes

14.05.2019 | 20:42

@diablikpd fuha to neviem pri pohlade na tych hasicov co boli cely cerveny opuchnuty uplne v prdeli ci si myslela ze je to len nejake povrchove ozarenie ze nejaka tabletka ich spasi v takej situacii
Odpovedať X
t666

15.05.2019 | 10:16

@hugorejes Toto mě je také nejasné. Každý ví, jak je nebezpečná třeba nějaká chemikálie, i to tam zmiňovali. U hasičů kouř a podobně. Chápu, že radiace je neviditelná, ale není možné, aby pracovníci a to vedoucí v elektrárně nechápali, že právě není vidět a proto se používal dozimetr. U každého čísla naměřeného tvrdii, že to je OK. To jaksi nedává smysl, proč měřit, když naměřené hodnoty jsou OK. :-) Znamenalo by to, že nikdo nevěděl co je nebezpečné číslo. Přesto některým to došlo, takže věděli co je radiace. Je to nepochopitelné, nepochopitelné.
Nakonec sestřička jediná věděla, že oblečení je kontaminované? Zdá se mi totiž záhada, že i kdyby jim neřekli jak to je, tak že se mohou sami zajímat jak radiace funguje. Radioaktivní materiál nebyl nová věc. Bylo by zajímavé zjistit kolik toho bylo v učebnicích nebo knihách v té době. Už jako malý jsem věděl, že kdyby mi někdo dal kámen z nemocničního rentgenu do ruky, tak na to umřu. U doktora na rentgenu se chodilo za roh a měli olověný plášť. Pořád nic?
A pokud byli tak hloupí všichni, tak prvního zasaženého radiací, co krvázel a blil byl jasný důkaz je to zlé. Srovnejme si to např. s tím, že by někde unikl jedovatý plyn. Budu řešit kde a vezmu si masku, aby do toho prostoru nevkročil někdo znovu. Ale oni ne, chcípali a jakoby nic.
Je teď otázkou zda ten film správně reflektuje skutečnost. Což se mi nezdá, protože ti co viděli nejvíc hned chcípli.
S tou sestřičkou to taky nechápu. Pokud vadí oblečení na těle pacienta, asi je nebudu nosit v náručí. Kdyby to bylo třeba polité kyselinou, tak to dám do pytle, do vozíku a tak.
Odpovedať X
hugorejes

15.05.2019 | 10:30

@t666 jo presne o tom hovorim
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 22:01

@Kuchyma pamatuji si, kdyz nam na ZS zacali distribuovat jodove tablety. Kazdy jsme dostali takovou lahvicku malinkych bilych pilulek. Meli jsme je uzivat tusim 2 denne? Vzdy, kdyz jsem nafasovala takovou lahvicku, vzala jsem si ten prasek pred ucitelkou. Moc mi nechutnal a vic jsem je nejedla. Nemuzu rict, ze by na tom rodicum nezalezelo, myslim, ze jim jenom nebylo dostatecne vysvetleno, proc ty prasky vsichni dostavaji a proc se maji uzivat. Neuzivali je ani oni.
Ale musim uznat, ten kdo dostal napad jodovat sul, to byl genius, hoden statniho vyznamenani. Narod i kdyz nedostatecne informovan, byl alespon jakz takz chranen.
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 22:08

@t666 nekde jsou tabulky, kolik tam zahynulo hasicu, vojaku,... civilu... proste dostali rozkaz jit tam i kdyz spatky vynaseli polomrtva tela jejich kamaradu a vojaku. Prijde me, ze ten film kopiruje skutecnost az dost verohodne. Jinak nejsem jeste tak stara, ale pamatuju si, ze komanc, to byl absurdistan, tam bylo tolik veci nepochopitelnych a postavenych na hlavu, az se jeden muze divit, ze to vydrzelo tak dlouho.
To co me neprislo duveryhodne, byl hrdinny general, jez se rozhodl, ze to auto s dozimetrem, bude ridit sam. Ale kdovi, mozno se to doopravdy stalo.
Odpovedať X
4confed

18.05.2019 | 22:04

@owcropp Dobry den, myslím že jste právě trefil hřebíček na hlavičku. Já si ta cvičení pamatuju ze školy taky a ten hlavní problém byl vždycky v tom, že byla určena pro případ jaderné bomby. Bomba bouchne, rozhází materiál jako prach a z něj je pak spad. V horším případě začne pršet a ten déšť vezma spad naráz k zemi, což je to nejhorší co může na lidi dopadat.(viz. Hirošima)
Velké ale ovšem spočívá v tom že jednorázový vábuch, jednorázové uvolnění radiace a konec, pak už to jen svítí. V elektrárně je situace trvalá. Tj,. palivo pořád hoří a pořád uvolňuje radiaci. Tuším že to ten vědec v tomto díle i říká.."jedna Hirošima, každou hodinu" Paradoxně je tak bomba x-násobně menší průšvih.
V těch cvičeních nás vždycky učili to samé co vás, ale vždycky se počítalo s bombou, nikdy s trvale probíhajícím únikem co stále zamořuje a nekončí. Nikdo s tím nepočítal a proto ani nikdo neměl připravený co s tím. To prostě byla mentalita lidstva před Černobylem. Radiace = bomba.
P.s. taky jste se jako děcka při cvičeních přetahovali o masky s chobotem a bez? (to na odlehčení tématu)
Odpovedať X
xoxo17

20.05.2019 | 13:27

@Azeretka55 blbosť lekári presne vedeli čo spôsobuje radiácia, skade by mala ptm tá doktorka o jódových tabletkách??? Oni to presne vedeli akí vplyv má radiácia na človeka z Hirošimy a Nagasaki.....dobre bol tam jeden týpek, ktorý si myslel, že má popáleniny ale to nemusí hovoriť o jeho nevedomosti ale a práve o tom, že si spájal jednoduché veci - hasič - popálenie, ako mal vedieť, že je to radiácia, keď im balamútili do hláv o tom, aká je bezpečná jadrová elektráreň -_-
Odpovedať X
owcropp

21.05.2019 | 04:52

@4confed Přetahovali, asi jako všechny děti tehdy. ;-) S chobotem byla větší psina, ale ta bez byla modernější. Mít ji bylo otázkou dětské prestiže. Bože to byla doba...
Odpovedať X
M4cinka

14.05.2019 | 10:07

Upřímně, když to sleduju tak z toho mám úplně blbý pocit, že se toto vůbec někdy stalo...
Odpovedať X
Holka

14.05.2019 | 14:25

@M4cinka já taky, je mi z toho hrozně tězko
Odpovedať X
Emma125

14.05.2019 | 10:19

Siii
Odpovedať X
MONOX00

14.05.2019 | 10:40

jesssssssssss. ide sa kukac oplatilo sa ist od zubara rovno domov :D
Odpovedať X
Hyde

14.05.2019 | 10:42

Pro jaderné havárie nemusíme chodit daleko, moc se o tom neví, ale v Jaslovských Bohunicích byly jadrné havárie dokonce 2 a dodnes je půlka elektrárny uzavřená. Otázka zní co se bude dít v následujících letech, když elektrárna dosluhuje a Slovensko nemá peníze na rekonstrukci.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_elektr%C3%A1rny_Jaslovsk%C3%A9_Bohunice_A1
Odpovedať X
swis

14.05.2019 | 17:48

@Hyde Jaslovské Bohunice sa odstavujú
Odpovedať X
swis

14.05.2019 | 17:50

@Hyde Resp. staré jaslovske bohunice
Odpovedať X
F_R_I_D_A_Y_

22.05.2019 | 19:00

@Hyde Jaslovské Bohunice sa mali postupne odstavit a nahradené mali byt Mochovcami, kde bolo a asi je stále v pláne dostavat dalsi blok, s čím su ale problémy, kedze elektraren nevlastni len stat. Podrobnosti si uz nepamatam, ale google ti pomoze, ak by ta to zaujimalo :)
Odpovedať X
AICUL

14.05.2019 | 10:42

Naši mi hovorili ako bolo vidieť ten oblak al ako to nazvať v ovzduší ...mama sa smiala že nás nechali jesť radioaktívne čučoriedky v Tatrách...myslím si že to malo obrovský dopad a je príšerné ako to mohol niekto zo strachu alebo hlúposti takto bezohľadne dlho tajiť ... nehovoriac o obetiach ktoré žili v úzkej blízkosti alebo priamo tam ... kým sa zdohadali o pravde a o postupe obetovali tým nesmierne množstvo ľudí ...Hirošima a Nagasaki sa ospravedlniť nedá ale dovolím si povedať že to bola vojna ktorá priniesla obete ...toto bola surová hlúposť a bezočivosť "vzdelaných" ľudí ... páči sa mi a som rada že sa niekto pustil do tohoto seriálu !!!
Odpovedať X
Arashid

14.05.2019 | 16:32

@AICUL Shit happens
Odpovedať X
Gejzodus

14.05.2019 | 11:05

Neskutočne tento seriál žeriem, zimomriavky nonstop, fascinovaný a zároveň zdesený. Mám čo to už seriálov napozerané, ale také pocity aké vo mne vyvoláva Chernobyl som u žiadneho nezažil. Klobúk dole pred jeho tvorcami.
Odpovedať X
WonderNika

14.05.2019 | 16:41

@Gejzodus presne! Mám zimomriavky, slzy v očiach, hrozný hnev a pocit akoby som to prežívala všetko aj ja.
Odpovedať X
DonOx

14.05.2019 | 12:58

Naaajs, jsem zvedavy,:) 1cka super..
Odpovedať X
sama_doma

14.05.2019 | 13:32

Je jasné, že po prvním dílu už to tak akční nebude, ale i tak to budu sledovat.
Odpovedať X
Azeretka55

15.05.2019 | 19:36

@sama_doma Tak on ten seriál opravdu nepatří do žánru "action", že :)
Odpovedať X
Bramborrrka

16.05.2019 | 00:40

@sama_doma nemyslím si, že tento seriál začali ľudia sledovať s tým, že zažijú akciu... pevne verím, že väčšina do toho šla kvôli informáciám a nie kvôli filmovému nadšeniu.......
Odpovedať X
krocan36

14.05.2019 | 14:10

Mi docela přijde smutné že o lidech jako valeri bezpalov, alexie ananenko, boris baranov
se člověk dozví až z "nějakého serialu" :(
Odpovedať X
ArtymCZ

15.05.2019 | 00:49

@krocan36 Dozví! A o tom tento seriál je. Není to smutné. Je to dobré.
Odpovedať X
Holka

14.05.2019 | 14:27

Ananenko, Bezpalov, Baranov... moje děti tyto jmena budou znát taky
Odpovedať X
polyfenes

14.05.2019 | 17:31

@Holka Většina jmen je smyšlených. Třeba ta profesorka z Minsku. Scénárista asi dostal klepec, že je tam málo feminismu, tak holt na průšvih o nádržích přišla nějaká Chomjukovová z Minsku :-) O vodě v nádržích se dozvěděli od zaměstnanců elektrárny a opravdu ne od dámy 400 km daleko, která neměla žádné informace.
Odpovedať X
Azeretka55

14.05.2019 | 18:28

@polyfenes Je blbost, že je většina jmen smyšlených, zatím naopak jména všech hlavních postav sedí, včetně této trojice. Jediná, o které jsem neslyšela, je ta profesorka z Minsku, ta tedy smyšlená být může, ale to je jedna postava.
Odpovedať X
Azeretka55

14.05.2019 | 18:33

@polyfenes Jinak ještě jem si dala práci to dohledat a Ulana Khomyuk je smyšlená postava, ale ostatní (Legasov, Scherbina, samozřejmě Djatlov, Akimov, Toptunov, Ananenko, Bezpalov, Baranov atd.) jsou reálné postavy.
Odpovedať X
polyfenes

14.05.2019 | 22:10

@Azeretka55 Samozřejmě snad že hlavní postavy jsou reálný :-DDD Myslel jsem ty vedlejší včetně těch 3 "Ananenko, Bezpalov, Baranov". Neví se vůbec, kdo tam šel a ani přesný počet. Předpokládaný počet je asi 7 lidí. Pravděpodobně většinu tvořili dobře vycvičení vojáci ve velmi dobré kondici a zaměstnanci/zaměstnanec byli pouze průvodci. Sice fakt je, že ve filmu možná půjdou další, když se té trojici stalo to, co se jim stalo. Informace jen tak nedohledáte. Já jsem se tím před lety prokousával dlouho a je vhodné umět rusky a holandsky.
Odpovedať X
Adelheide

14.05.2019 | 23:27

@polyfenes Tak když to máš tak nastudovane, tak bys mel vědět, že právě ti tři muži existovali :) je fajn bejt chytrej ale bacha na vychytralost, je to ledovec většiny lidí.
Odpovedať X
Holka

15.05.2019 | 17:24

@polyfenes tyto 3 tam podle dochovaných záznamů šli (klidně si vygoogli jejich jmena)... ale je taky je pravda, ze to mohla byt jedna z dalších vymyšlených věcí komunistů. To uz se ale asi nedozvíme.
Odpovedať X
Spike25

15.05.2019 | 23:14

@polyfenes No počkej až si někdo bude stěžovat, že tam nejsou žádní černoši. :D
Odpovedať X
GreatOldDevil

14.05.2019 | 14:55

serial je super...v reálu jedna z obrovských tragedií a potenciální hrozba pro miliardy lidí, bohužel i dnes...tak alespoň tady těch pár fascinujících fotek od DDR https://www.dailymail.co.uk/news/article-3182274/Close-encounters-Soviet-kind-Photographer-captures-worldly-images-abandoned-Cold-War-era-buildings-Europe.html
Odpovedať X
Erien666

14.05.2019 | 15:52

@GreatOldDevil
Díky za link, ty fotky a to video je docela peklo. Zvlášť ta jedna scéna s tím dozimetrem. Normálně mě zamrazilo...
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 22:56

ty fotky jsou uzasny, dechberouci... ten chlap je umelec, ne dokumentarista. Diky za link
Odpovedať X
kloton

14.05.2019 | 15:11

Zimomriavky pri evakuácii
Odpovedať X
Nini

14.05.2019 | 18:27

@kloton ja som pri tom plakala...
Odpovedať X
CANNiBAL

14.05.2019 | 15:41

Dobrý serial, druha časť perfektná som zvedavý na ďalšiu.
Odpovedať X
Acertea

14.05.2019 | 15:45

Dala jsem Chernobylu ještě jednu šanci, ale objektivně vzato se tenhle seriál vůbec nepovedl. Tvůrci pochybili zejména v tom, že se snažili natočit obyčejné historické drama, v důsledku čehož zůstal hororový potenciál dané události zcela nevyužit. Přítomná radiace mohla například způsobit mutaci DNA a přeměnit zasažené na krvelačná monstra. Jako minisérie tak Černobyl zkrátka neobstojí, jelikož zákonitě neudrží divákovu pozornost. To už se raději podívat na nějaký dokument.
Odpovedať X
kloton

14.05.2019 | 17:03

@Acertea a takto sa dá otvoriť väčšina aut...
Odpovedať X
Pitam

14.05.2019 | 17:06

@Acertea Neudrží divákovu pozornost? Neobstojí jako minisérie? Nemyslím si. Stačí se podívat na hodnocení, jak si stojí už po dvou dílech. Na čsfd už skočil na 12. nejlepší seriál a na IMDb zatím přes 90 %. Samozřejmě, že tak vysoko nejspíš nezůstane, ale troufám si odhadnout, že si udrží nadprůměrné hodnocení. Nikdo od toho nečekal žádný zombie film, protože úplně všichni vědí, že se seriál snaží být dramatizací vcelku obecně známých historických událostí (ano, nikdo neví tu "skutečnou pravdu", ale asi se k ní snaží alespoň přiblížit). Zatím právě byly vždy jen samé (i hrané) dokumenty, tohle je pokus o filmové (tedy seriálové) zpracování a myslím, že hodně vydařený, byť je tam dost omáčky, kterou si tvůrci (nejspíš) vycucali z prstu. Za mě skvělý počin. Tedy pokud úroveň zůstane taková, jaká je v prvních dvou dílech a já doufám, že ano.
Odpovedať X
Papen339

14.05.2019 | 17:19

@Acertea tak ty si pekne jebly,keď chceš pozerať nereálne pičoviny si si to ani púšťať nemal .
Je to spravované výborne na základe faktov a nie rozprávok pre deti
Odpovedať X
Papen339

14.05.2019 | 17:20

@Acertea ženský rod
Odpovedať X
bohmak

14.05.2019 | 17:48

@Acertea jinak dobrý, jo ?
Odpovedať X
Zakfein

14.05.2019 | 17:48

@Acertea :D Aha, takže takto je to :D :D , nabudúce si radšej vypichnem oči pred tým ako niečo takéto prečítam,....mozgový virtuóz a odborník pre sledovanosť v jednom.
Nenapísal by som ti na to nič keby si to "objektivně vzato" nahradila s "subjektívne vzato". Každý má právo na svoj názor ale vygrcať na klávesnici toto a dohodit za tým "objektivitu" to chce fakt rozumček :)
Odpovedať X
ongy

14.05.2019 | 17:52

@Acertea akoze nehnevaj sa ale ma to byt historicka drama :) tvorcovia sa snazili ukazat ake to tam bolo naozaj, so vsetkym zatlkanim, politikarcenim a podobne.
inak, ked sa zamyslis nad tym, ze ty traja, co im tam zhasli baterky zachranili niekolko desiatok milionov ludi pred smrtou do par dni a stovky milionov pred smertou nasledkom oziarenia. malo hororove ako blizko bola euroazia k totalnemu vyhladeniu?
ale ak by ta potesila nejaka ta mutacia chod na exkurziu do fukusimi, bodes mat horor ako lusk
Odpovedať X
JimmsonCooper

14.05.2019 | 19:06

@Acertea je to dokumentárna miniséria a nie hororový seriál... Ak chceš hororový seriál, máš ich plno. Ak sa nezaujímaš o históriu, potom ti odporúčam pozerať napríklad Tom & Jerry.
Odpovedať X
moonumental

14.05.2019 | 19:28

@Acertea wtf? co jsi to napsal za největší hovadinu ever xdd ty se radši už nevyjadřuj o tomhle serialu když vůbec nevíš co tenhle serial přináší idiote :D
Odpovedať X
kloton

14.05.2019 | 19:37

@Acertea Vy nevidíte že je to trápny troll :D :D :D
Odpovedať X
martaruzaruzova

14.05.2019 | 19:43

@Acertea To by asi nebylo dobrý kdyby takhle někdo překrucoval historii. A taky lidi se bojí atomových elektráren, což je škoda protože mají velký potenciál a tohle by to ještě zhoršilo. Navíc záření takhle nefunguje a kdyby to udělali podle tebe skončili by to mezi seriálovým odpadem.
Odpovedať X
diablikpd

14.05.2019 | 20:00

@Acertea ty mas teda dobre vymlete... toto nema byt ceckovy horor s dna mutantami. a obstoji len u normalnych ludi co chcu vnimat dej ako sa to tam tak trosku odohralo a co sa vlastne stalo... a nie pozerat na "krvelacna monstra"

myslim ze tebe treba len tak CHUD, LEVIATHAN, ci nejaky zombie horor... tak sup sup cumet na hluposti

peace
Odpovedať X
cipka

14.05.2019 | 22:17

@Acertea Nechci být jízlivá či snad nepříjemná, jen řeknu svůj názor ;). Tento seriál nikdy ani neměl být o něčem fiktivním. Už od samého začárku bylo záměrem natočit film/seriál, který se pokusí co nejvíce napodobit realitu. Herecké výkony jsou špičkové (ačkoliv mne mrzí absence ukrajinštiny), kamera, scénář a hudba též.
Svým způsobem se jedná o horor, poněvadž pocity, které ti lidé museli prožívat se hororu rovanjí. Nikoliv však fiktivnímu, ale reálnému. Byl zmatek, strach a umíralo se příšernou smrtí, v bolestech. Někteří lidem nejsou zkrátka dost empatičtí, aby si zkusili danou věc byť je představit.
Takže za mě je to naprosto luxusní série, která člověku ukáže, s čím se SSSR musel v osmdesátých letech potýkat. Atmosféra je naprosto skvělá a při sledování tohoto seriálu mi není ani trochu příjemně. Velmi zdařilý kousek.
Odpovedať X
JozefxXx

15.05.2019 | 00:30

@Acertea chcem sa iba opýtať, že koľko máš rokov? Nemá to byť urážka, len ma to zaujíma. Lebo každý kto už vyrástol zo scifi, animákov a hororov tento seriál ocenil, len tebe sas to nejako nepáči. Keď chceš hororový Černobyl, tak si pozri Chernobyl diares.
Odpovedať X
Azeretka55

15.05.2019 | 19:46

@Acertea
Já si říkám, že seriál tedy hororový potenciál jistě nevyčerpal (díkybohu za to, mně by to přišlo extrémně nevkusné a neuctivé vůči obětem), zato tvůj příspěvek je svým obsahem hororový až až.
A přemýšlím, kde je u tebe hlavní problém - jestli je to v nízké inteligenci, nebo v nízkém věku, případně v totální bezcitnosti či nedostatku empatie a tudíž neschopnosti vnímat reálné téma jako zajímavé a působivé, v absenci vkusu nebo ještě v něčem dalším. Nejspíš to bude kombinace více faktorů. Ale tvůj příspěvek je v mnoha ohledech opravdu neuvěřitelný. Jsem ráda, že se s lidmi, kteří uvažují tvým způsobem, ve svém životě blíž nepotkávám.
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 22:20

@Acertea proboha, kolik ti je? 15? nebo jeste min?
samozrejme, ze je to obycejne historicke drama a vsichni, co to sledujem jsme si dobre vedomi toho, ze sledujeme jedno obycejne historicke drama, ze se chceme dozvedet vic o udalostech, ktere se odehrli jeste za naseho zivota a bohuzel, dost mozna ovlivni zivot i nasich pra-pra-...-pra-pravnoucat Myslis, ze by to tolik lidi sledovalo, kdyby tam behali zombici?
Nebo si jenom potrebovala verejne manifestovat svoji hloupost?
Odpovedať X
Terez05

17.05.2019 | 20:42

@Acertea Úplně nevím, jestli by seriál obstál s chodícíma zombii, nebo upírama, jak ty říkáš. :D
Odpovedať X
sabo19

19.05.2019 | 01:04

@Acertea pozri si radsej walking dead to je presne to prave pre tvoj zmutovany mozocek :D
Odpovedať X
polyfenes

14.05.2019 | 17:32

Konec epizody je famózní. Koukal jsem na to v telce v zatemněné místnosti a paráda.
Odpovedať X
strangegirll

14.05.2019 | 17:41

Také uvedomenie ze skoro sme tu už neboli
Odpovedať X
Spike25

15.05.2019 | 23:06

@strangegirll No naše území by bylo plné hrobů a zbytky co by přežili by museli utéct na západ, který by ale také byl zamořený. Evropa by celkově byla v hajzlu.
Odpovedať X
strangegirll

16.05.2019 | 18:39

@Spike25 no veď áno
Odpovedať X
paula45231

14.05.2019 | 18:03

Pýcha prechádza pád...
Odpovedať X
HaTReD

14.05.2019 | 18:09

Alexej Ananenko,Valeri Bezpalov a Boris Baranov. toto sú mena hrdinov ktorí zachránili milióny životov.. česť ich pamiatke. o nich by sa malo učiť.
Odpovedať X
factor224

14.05.2019 | 23:23

@HaTReD súhlas,celkovo aj o Černobyle by sa malo učiť....
Odpovedať X
komodor

14.05.2019 | 18:51

Teraz som dopozeral, ale pozrel by som si hneď znova... Najlepší seriál, aký som za posledné roky videl.... 10.000/10.000... klobúk dole
Odpovedať X
Bilcus8

14.05.2019 | 19:14

Úplně z toho mrazí po zádech
Odpovedať X
diablikpd

14.05.2019 | 19:57

akokolvek je dej pozmeneny ci domysleny... dolezite su tam hlavne veci k zamysleniu, a to presne povedane veci ako kolko radiaktivity priblizne uniklo, a ako to zasiahne cely svet. dobre ze sa v cernobile voda podarila odsat, inak by sme totalne svetielkovali vsetci co tu dnes piseme a nase deti by neboli zdrave ako su / teda skoda tych nestastnych co im to v rodinach zasiahlo/ a vyskyt rakoviny by bol asi tak 10 nasobny.

druha vec je ze si z toho nikto nezobral ponaucenie a ti hore nas stale krmia hlupostami a vsade rastu atomove elektrarne s odpadom zakopavanym kadetade. proste ludstvo sa ras totalne znici samo...

ps: uz nech... najvacsi omyl Boha... clovek
Odpovedať X
Tonda249

14.05.2019 | 22:17

@diablikpd atomove elektrarne a celkovo atomova energia je najsilnejsi a zaroven jeden z najbezoecnejsich zdrojov energie. V Chernobyle bol problem ze tam pracovali ludia ktori nemali skusenosti, nic o tom nevedeli a hlavne zanedbali strasne vela bezpecnostnych prvkov. Dnes je to uplne inak. Dnes su specialne vybory na atomovu energiu a pravidelne sa to kontroluje a je to velmi ale velmi prisne. Bohuzial Chernobyl trebalo k tomu aby sa to sprisnilo, Najastastie to prislo skorej a ludia sa poucili. A ten odpad z elektrarni sa odvaza niekam do puste kde nic neni do hlbokej jamy kde su steny zo silneho betonu, nastastie ani toho odpadu nieje nejako vela.
Odpovedať X
JozefxXx

15.05.2019 | 00:33

@Tonda249 síce su prísnejšie bezpečnostné pravidlá a postupy, ale riziko tu vždy je. Všetci vieme čo sa stalo vo Fukušime. Bezpečnostné pravildlá vždy nepomôžu. Príroda je nevyspytateľná.
Odpovedať X
Pascal987

14.05.2019 | 20:15

No, musím uznat, že naprosto perfektní jsou kulisy. Byla jsem osobně v Pripjati a v samotné elektrárně. Není nad osobní zkušenost....
Odpovedať X
Momoika

14.05.2019 | 22:01

@Pascal987 v samotnej elektrarne? a nebojiš sa rakovinu teď ? Jaaa bych tam nešla, nech ma to akokolvek fascinuje...
Odpovedať X
ViktorV

14.05.2019 | 22:59

@Momoika mám taký pocit, že do blízkosti toho reaktoru sa moc nedostanete plus už je nad tým postavený sarkofág... ale ísť do Chernobyľu je môj sen a môžno tento rok sa mi splní.. taktiež, keď tam ste máte po celú dobu pri sebe dozimeter takže nie je sa moc čoho obávať a pri východe odtiaľ musíte prejsť tým meračom, neviem ako sa volá, aby zistili či náhodou nemáte na sebe nejaké radioaktívne častice
Odpovedať X
Pascal987

14.05.2019 | 23:42

@Momoika Nebojím, je to tam překvapivě rušné. Stále tam jsou pracovníci a dokonce průvodce, který tam již pracuje 20 let, prý. Pouštějí i ke zdi v podzemí, kde umřeli pracovníci a bylo to asi 80 m za olověnou zdí u reaktoru. Nebojím se rakoviny, celou dobu se pohybujete po cestách, který jsou vyčištěné a máte vy, či někdo ze skupiny měřák. Řekla bych, že příroda si s radiací poradila lépe než se předpokládalo.
Odpovedať X
Pascal987

14.05.2019 | 23:46

@ViktorV Měřič je u každého pásma a kontroly, dohromady jsou tři. Procházíte pokaždé policejní kontrolou a do zóny je vstup dobře střežen. Já jsem strávila v zónách 2 dny, tedy jednu noc. Cestou zpět jsem nepípala, takže asi v pořádku. Rozhodně doporučuji návštěvu, Pripjať je neuvěřitelné místo a neotálejte, jelikož panelové domy padají jak listí na podzim ... a jde o to s kým tam jedete. My jsme se podívali i na střechy a do nemocnice ...
Odpovedať X
Bramborrrka

16.05.2019 | 00:50

@ViktorV ten výlet chcem absolvovať aj ja... Na prd je, že Ti ponúkajú "len" exkurziu z Kyjeva do Černobylu a naspäť... Čiže cestu do Kyjeva si musíš riešiť sám...
Odpovedať X
Pascal987

17.05.2019 | 17:58

@Bramborrrka https://www.facebook.com/groups/250012068443201/

Jeď s Ondrou, byli jsme tam v listopadu a s ním je to zážitek, tedy pokud jsi trochu punk ... Jede se v dodávkách a i cesta do Kyjeva je zážitek, 2 dny jsme byli v Kyjevě a pak 2 dny v zóně ... a někdo jel přes Oděsu .. cca 8 dní a luxusnější dovolenou jsem si nemohla přát ... Do Černobylu jezdí tak 2x až 3x do roka ...
Odpovedať X
Bramborrrka

17.05.2019 | 20:38

@Pascal987 ďakujem za tip - idem to pozrieť :-) až dva dni v zóne??
Odpovedať X
Pascal987

17.05.2019 | 21:00

@Bramborrrka ano, spali jsme nekde v první zóně, myslím. Máš tam sebou průvodce, který tě nesmí pustit z očí. Takže nás vždycky někam zavezli a pak odvezli ... Bylo to super, vedou tam evidenci návštěvníků a musíš zase vyjít že zóny. Pro mě to bylo jak z vyprávění mamky o kontrolách. Ale jelikož jsi ve skupině Čechů a i 2 kluci ze Slovenska jeli, tak se není čeho bát. Byly jsme tam 4 holky a asi 15 kluku, takže si nás hýčkaly a strážili ....
Odpovedať X
Bramborrrka

17.05.2019 | 21:56

@Pascal987 joooooj a ja moc dievčenský typ nie som, takže závidím už iba z tohto "rozprávania"!! :-D no bola by to pecka, na toto sa dám nahovoriť hneď
Odpovedať X
Muchnaa

14.05.2019 | 22:00

Ha ! schválně ,kolik inženýru bude pod tímto dílem !
Odpovedať X
Matistikoff

14.05.2019 | 22:14

chlapci toto je úplne inde ako gotko
Odpovedať X
Jamesis

15.05.2019 | 01:47

@Matistikoff Je to jinde, protože se jedná o úplně odlišný žánr, napsal jsi to přesně ;-) ;-)
Odpovedať X
ViktorV

14.05.2019 | 22:57

Mohli tie svine nechať žiť tých ľudí viac ako deň a pól žiť v Pripyate a hovoriť, že sa nič nedeje? Chápem, že nechceli šíriť paniku ale vedeli, že to jadro je otvorené a šíri do vzduchu tisíce rontgenov radioaktivity? Pre boha, nechcem si ani predstaviť aké následky by to malo teraz, keby sa nedajbože takáto havária stala, napr. tu na Slovensku v Mochovciach. Hrozné, smutné, strašidelné... môžeme len dúfať, že takáto katastrofa sa už nikdy nezopakuje.
Odpovedať X
Danuskd

15.05.2019 | 01:24

Vďaka Bohu že v tej dobe každý špehoval každého a aspoň to že už to vedel celý svet ich prinútilo konať....je hrozné ako chceli oklamať tých pracovníkov....a ešte horšie že dokázali zabrániť mega katastrofe zachrániť milióny ľudí a nikde sa o nich neučime????????!l!!!!!!!! Vinníkov pozná celý svet a o hrdinoch ani zmienka... pritom sú to práve oni na koho nesmieme zabudnúť.
Odpovedať X
systemaniac

15.05.2019 | 11:28

- ultimátní záležitost ... jednoho dne snad natočí a minimálně stejně "otevřeně" projedou 9/11, Majdan atd. ... jednoho dne třeba natočí remake, kde bude zmíněný nedaleko provozovaný masivní vojenský superradar DUGA (https://www.newsweek.com/hunt-russian-woodpecker-246670)... včetně těžko vyloučitelných spojitostí, otázek a možných souvislostí s nehodou.
Odpovedať X
rico12

15.05.2019 | 12:02

Tak ten konec me dostal. Dost nepříjemna situace no :/
Odpovedať X
Ronnie1

15.05.2019 | 14:30

Pozerala som koľko je 400 rubli a sa mi nad tým až rozum pozastavil. To vážne chceli aby tam išli za 5.50 eur. Vtedy to možno bol väčší peniaz ale aj tak.
Odpovedať X
komodor

15.05.2019 | 17:42

@Ronnie1 Tepco ponúkalo 5000 usd na hodinu
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 22:35

@Ronnie1 v te dobe stal jeden rubel myslim 20 kcs
ale v te dobe by dnesni prumerny plat odpovidal mozna rocnimu prumernymu platu (a mozna i vic, nez rocnimu platu)
v te dobe euro neexistovalo (zakladatelske staty EU prijali Euro jako svoji menu 1/1/1999)
Odpovedať X
Lucka007

15.05.2019 | 15:01

Skoda ze pri varovnej sirene niesu titulky,..
Odpovedať X
Amon_X

15.05.2019 | 16:15

Je to s těmi vrtulníky podle skutečnosti nebo ne?
Odpovedať X
Teodejj

15.05.2019 | 19:07

@Amon_X Zrejme sa inspirovali týmto prípadom z Černobylu. https://youtu.be/ICOu7KksgUA
Odpovedať X
GeorgiiniS

15.05.2019 | 19:16

@Amon_X - myslím, že ano!
Odpovedať X
Muchnaa

16.05.2019 | 22:20

@Amon_X Nechci tu šířit nesmysli,ale opravdu jsem taky někde četl ,že když tam schzovali ten písek s borem,tak jeden vrtulník tam spadl a nějak to i zhoršil :-) .Ale jak říkám . Podložený to nemám
Odpovedať X
Amon_X

17.05.2019 | 23:21

Dík za odpovědi
Odpovedať X
Pachmelnik

15.05.2019 | 17:24

50000 People used to live here... Now it's a ghost town.
Odpovedať X
Teodejj

15.05.2019 | 19:08

@Pachmelnik najlepšia misia zo všetkých misii zo všetkých hier :D
Odpovedať X
Pachmelnik

16.05.2019 | 18:42

@Teodejj bože ja keď som bol decko a som nevedel hrať stealth som tu misiu tak nenávidel xD
Odpovedať X
asasin

15.05.2019 | 17:45

musím uznat že ten kdo dělal titulky je skvělej protože tohle byly asi jedny z nejlepších titulků a na to co tam je za slova (složité/ne tak často užívané) tak palec nahorů!
Odpovedať X
balis235

15.05.2019 | 19:43

Nemám slov. Tak skvěle natočeno, po celou dobu u obou dílů skoro ani nedýchám, člověk se cítí úplně na ho*no jak kdyby to zažíval s nimi. Ananenko, Baranov a Bespalov smekám pánové!
Odpovedať X
klarasteb

15.05.2019 | 19:48

Neskutečná bomba!!! Úplně ten seriál hltám!!! Je neskutečný že něco takového se doopravdy stalo
Odpovedať X
Lily666

15.05.2019 | 20:21

Je to príšerné. Zimomriavky, znechutenie, ľútosť, strach, súcit, odpor a všetko dokopy a ešte toľko emócií čo nedokážem ani popísať. Mám z toho tak ťažké vnútro, ten pocit, že skutoční ľudia toto zažili....Je to príšerné, naozaj príšerné. A natočené je to tak aby sa vám to zarylo pod kožu a hrýzlo vás to pomaly až do špiku kostí, a vy ich necháte, pretože sa prosto nedá inak. Toto je masterpiece. A vďaka Bohu že na svete sa nájdu ľudia, ktorím nezáleží len na sebe ale aj na druhých. Aj za tú najvyššiu cenu.
Odpovedať X
sonicadipose

15.05.2019 | 21:34

já nevím jestli to má dopad jen na mě takovej ale dokázal bych říct že to je nejlepší, nejpromakanější, nejemotivnější seriál co jsem viděl a to jsem viděl jen dva díly. Nemám slova, je prostě ohromující jak dokonale to zobrazily. A jestli je pravda že Uljana (ta fyzička) takhle prakticky zachránila půlku Evropy tak klobouk dolu. Ten seriál je mistrovské dílo.
Odpovedať X
komodor

15.05.2019 | 21:38

@sonicadipose tá ženská je tam jediná vymyslená :D
Odpovedať X
sonicadipose

16.05.2019 | 20:56

@komodor škoda
Odpovedať X
goldi20

16.05.2019 | 23:14

@sonicadipose O vodě, měli udajně informovat zaměstnanci.
Odpovedať X
Spike25

15.05.2019 | 23:20

Je drsné, že od vyhlazení velké části Evropy nás dělilo asi 72 hodin. Velká část Evropy by se rázem stala opuštěnou pustinou a ten zbytek by nevydržel nápor milionů zoufalých lidí prchajících před jistou smrtí. Dnes by svět vypadal úplně jinak.
Odpovedať X
GajdaACFK

16.05.2019 | 00:57

Konečně seriál kde se kouří.. :D Jinak zklamání jako CastlRock.
Odpovedať X
theDanny

16.05.2019 | 03:31

Na to ze me prvni dil prilis neoslovil, tenhle byl skvely :) atmosfera doplnena tom, ze se jedna o skutecnost nedavno minulou divaka uplne neskutecne vtahne..
Odpovedať X
SeriialChiiller

16.05.2019 | 13:39

Vůbec jsem nečekal, že bude tento seriál tak špičkové kvality. Běhá mi mráz po zádech jen co to vidím, vůbec si nedokážu představit jaká hrůza to musela být přímo na místě. Tvůrcům klobouk dolů, Chernobyl je jednoznačně jeden z nejlepších seriálů vůbec.
Odpovedať X
Chickabiddy

16.05.2019 | 15:30

Luxus, zatím dva díly a já se ani nemůžu rozhodnout který byl lepší. Snad bude pokračování stejně kvalitní :))
Odpovedať X
Chickabiddy

16.05.2019 | 15:33

Jedinou výtku bych měla, že je to anglicky... Ruština by byla třešinkou na dortu tohoto skvostu
Odpovedať X
Momoika

16.05.2019 | 19:50

súhlasim....to
mi hneď ako prvé rezalo
[email protected]
Odpovedať X
gogden

16.05.2019 | 22:47

Nenapíšem nejakú blbosť jak tu poväčšine, iba to, že tento diel bol jeden z najtrilerovejších a najnepríjemnejším seriálom pre mňa vôbec. Neskutočne ma to fascinuje, tá udalosť, spracovanie postáv a deju... skvelé. Snáď sa budú cez toto vzdelávať budúce generácie, nech sa toho vyvaruju, ach jaj.
Odpovedať X
mirca76

16.05.2019 | 23:45

nieco som na nete nasla, je to jenom uryvek z knihy, ale i tak jsem u toho brecela
https://medziknihami.dennikn.sk/clanky/cernobylska-modlitba/
Odpovedať X
mamradlesazvery

17.05.2019 | 01:29

ono vsetko su to len odhady skutocne info sa aj tak presne nevieme ale pruser to bol velky do toho maticka rus ach skoda uz slov no :/ ale sila fakt ma zarazaju tie odhady ze je to prakticky od par stoviek po milony fajk sialene podla mna doteraz na to zomieraju ludia nuz vtedaisie vedenie ukrajini a ruska zato moze vzdy my pride tragikomicke ked vidim slovenskych rusofilov pisat statusy aky su rusy best :D neobhajujem ameriku ale najradcej by som so obom debilnym mocnostiam vyhol velkym oblukom to uz sa radcej vy*ebem niekde na bananovik v kongu ako nieco z tymito mocnostami mat :D cele zle viem ze aj teraz hovno viem ale vtedy ? fu neviem si to ani len predstavit
Odpovedať X
Dominika87371

17.05.2019 | 01:57

Tak toto je neskutočné silná vec...správne, že sa niečo takéto natočilo, nech sa o tom hovorí aj v dnešných časoch
Odpovedať X
ForryCZSK

17.05.2019 | 08:38

Skvělé dobové kostýmy. A na rozdíl od Ubisoftu se HBO opravdu snaží držet historické přesnosti. Za mně 1. i 2. díl skvělý. Zároveň se mi líbí že tento seriál je takový pohodlný a příjemný způsob jak se dozvědět něco nového a zajímavého zábavnou formou.
Hodnocení:
1. díl: 4/5
2. díl 5/5
Odpovedať X
Sarinka666

17.05.2019 | 10:59

Mňa teda len tak niečo nerozplače,ale keď sa postavili tí traja statoční,tak som mala slzy na kraji..A pri scéne,keď už vchádzajú do tej vody,tak to mi bolo až fyzicky zle..Neskutočné niečo..Tak,a teraz to čakanie na ďalšiu epizódu,mám síce vo zvyku vždy si počkať,keď je niečo nové,aspoň na 6-7 dielov,ale toto som jednoducho nevydržala..Pecka.
Odpovedať X
-Regi-

17.05.2019 | 12:53

Neskutočne silný seriál. Prvá časť a takisto aj druhá časť veľmi dobre spracované, zimomriavky po celý čas. Nevie niekto po rusky? Žeby sem hodil aspoň približný preklad toho, čo im vravia pri evakuácii. Nikde sa neviem dopátrať po preklade tejto časti seriálu.
Odpovedať X
Gorath

17.05.2019 | 17:39

Ta scéna kdy Gorbačovovi přednáší možné důsledky je naprosto super!
Odpovedať X
Arsi007

18.05.2019 | 00:17

Asi teď budu znít hloupě, ale i když jsem věděla, že to byl hodně velkej průšvih tak že to mohlo dosáhnout tak katastrofálních rozměrů.. to jsem neměla ani tušení! Je mi z toho horko i zima zároveň, celá se třesu a přitom mi asi stále úplně nedochází, že to bylo opravdu real. A navíc vcelku nedávno.. uf!
Odpovedať X
t666

22.05.2019 | 23:40

@Arsi007 Ještě, že ani netušíš, jaké jiné věci se dějí teď, nebo jiné staly, jen o nich nevíš. Ti lidé u elektrárny také nevěděli, a byli happy. Jinak by ti bylo špatně až navěky. :-)
Odpovedať X
iLLIDAN11

18.05.2019 | 01:34

tak zatial je to úplna pecka. Fakt som nečakal ,že to bude takto perfektne spracované. Som si to doteraz naplno neuvedomoval, aká velká to katastrofa bola a o čo to mohlo dopadnúť horšie. A tiež rozmýšlam, kolko ludí to asi tak postihlo, kolko rakovín , vrodených chýb, chorob, mutácií to sposobilo. Ja som sa tiež narodil s vrodenou vadou a počali ma v 86tom, takže ktovie.. :D a musím ešte dodať, že "Mistr Luwin" ma v tomto seriály sklamal :( :X
Odpovedať X
Yagrill_Denise_

18.05.2019 | 18:39

Miluju to... Všechno... To zpracování je bomba...
Odpovedať X
Axawp

19.05.2019 | 01:05

Koľko častí to má mať?
Odpovedať X
-Regi-

19.05.2019 | 13:02

@Axawp 5 častí by malo byť.
Odpovedať X
kbelicoff

19.05.2019 | 02:45

Tak som sa pozerala na dalsie videa o cernobyle. Je to fakt dost haluz, lebo na to, ze sa to stalo za modernej doby je okolo toho asi tolko tajomstva ako o zrodeni planety. jedni hlasia minimum pripadov narastu rakoviny, inde hovoria o stonasobku, niekde je len par mrtvych a zranenych, inde desattice... niekde mesto Pripjat evakuovali do 3hodin a inde za 2tyzdne.. niekde za to mohli vyslovene len technici, inde panko veduci, inde zas technika a prusery v papieroch.. je to fakt haluz, ze nevieme fakt pravdu ani v dnesnej dobe..
Odpovedať X
Zeki

19.05.2019 | 14:11

97% csfd, solid
Odpovedať X
HIDDLEGirl

19.05.2019 | 22:32

Peyote25

20.05.2019 | 12:05

Nechápem tie negatívne komentáre,konečne serial podľa skutočnej udalosti ktorý ti môže,čo to dať do tvojej hlavy , nie len kukať serialy o alkohole,drogách a fiktívnych postavách ..
Odpovedať X
Dominika87371

20.05.2019 | 21:27

@Peyote25 tiež sa čudujem
Odpovedať X
ProchyX

20.05.2019 | 14:15

25:00
Odpovedať X
WickedMuff

21.05.2019 | 01:13

Spracovanie seriálu je naozaj výborné. Žial ale je mi až divné tento seriál chváliť vzhľadom na skutočnosť . Myslím,že tieto seriály by mali povinne dať aj v školách aby si aj dnešné deti uvedomili, čím všetkým si ľudstvo prešlo . Všetci môžme byť len a len vďační za to, že sme si týmto nemuseli prechádzať a sledujeme to len ako diváci z pohodlia domova.
Odpovedať X

Pridať komentár

Na pridanie komentáru je potrebné sa prihlásiť. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa.