Chernobyl - s01e01

dabing
titulky

1:23:45

Cache
Tento obsah sa nedá zobraziť.
Komentáre '333'
HEnrich

07.05.2019 | 07:35

Tak toto bude pecka :) veľmi som sa tešil na tento seriál a príbeh o najväčšej katastrofe ľudstva.....
Odpovedať X
DJ00850

07.05.2019 | 09:44

@HEnrich ja by som povedal že fukušima to uspešne predbehla aj ked sa o tom nehovorí
Odpovedať X
Carmelo

07.05.2019 | 10:03

@DJ00850 v Japonsku nikdo na následky radiace přímo nezemřel takže nevím jak je možné že by předběhla tohle
Odpovedať X
Thraena

07.05.2019 | 10:29

@Carmelo A jak to chceš hodnotit?

(ČISLA JSOU ILUSTRAČNÍ)

100 přímých mrtvých a zasažené území o rozloze 100000 a pasivní vliv na 500000?

je horší než

0 přímých mrtvých a zasažené území území o rozloze 150000 a pasivní vliv na 980000?

To že prostě na začátku má jedno 100 mrtvých a jedno 0 mrtvých, tak to znamená, že to to jedno předběhne?
Těch 100 mrtvých, je jen jeden jediný aspek, ale těch aspektů tam je tisíce! A věř mi, že plno těch aspektů, bohužel, těch 100 životů přečíslí ...

Například to, že sice u Černobilu například zemřelo 100 ihned(nebo brzo potom) ale zasáhlo to pak ohromné území které bylo neobydlené, takže průměr zasažení by, třeba 3,1 obyvatele na zašažené území

Ale v Japonsku to zasáhlo tak, že sice tam není těch 100 mrtvých přímo, ale díky hustot zalidnění je zsažení třeba 6,8 obyvatel na zasažený kilometr!

těch 100 (ilustrační číslo) nemůžeš brát jako jediný měrný stav té katastrofy - na Ukrajině, jde je ta oblast vesmě z velké části řídce obydlená, je aspektem už to, že kdyby tam ta katastrofa nebyla, narodilo by se tam 50.000 dětí (díky vysídlení se tak nestalo) - řídce obydlená oblast, poskkomunistický krach ...

V japonsku, prlmyslové oblast etc. se vlivem vysídlení, zamoření, přestěhování - nenarodí 200.000 dětí (protože ta oblost je etnograficky úpně jiná a to zasažení má úplně jiný vliv)

Takže těch 100 mrtvých na začátku, nemůžeš brát jako milník toho, že to překonávají!

Těch aspektů tam jsou relavatních stvky, až tisíce ...

(zamořená voda, podzemní vody, spad, přesídlení obyvatel, omezené území = změna komunikace a pohybu obyvatel, bude to jiné v Japonsku, kde se bojuje o každý metr, a v ukrajině, kde sou lány velké a širé a stejně je nikdo neobdělává) A to sou všechny aspekty které musíš zohlednit - je jen číslo 100 mrtvých vs 0
Odpovedať X
HLFX

07.05.2019 | 12:04

@Thraena Ak su to ilustracne cisla ktore maju odzrkadlovat podla vas nejaky realny stav tak o rozlohe 100 000 ? čoho ? porovnavate katastrofu, ktora zasiahla cely kontinent kde sa sudruhom podarilo odpalit reaktor s vybuchom pary z reaktora... obe nehody mali svoj zmysel, obe mali poukazat na to ze vyuzivanie jadra je nebezpecne... ale vybuch Cernobylskej elektrarne nema supera pretoze sa jedna o jediny exemplar...

Cisla z prstu vycucane a este sa nimi bude aj ohanat ak sa chces ku niecomu vyjadrit tak si to laskavo odzdrojuj.

ak si lenivy hladat si informacie odporucam navstivit crzp.sk (centralny register zaverecnych prac) su tam aj prace venujuce sa Cernobylskej havarii aspon si na nich mozes pozriet zdroje a precitat si ich
Odpovedať X
TMass

07.05.2019 | 12:32

@Carmelo Na stupnici jaderných katastrof je Fukušima hodnocená stejně jako Černobyl a to sedmičkou. Fukušima byla překlasifikovaná z pětky na sedmičku. Počítají to podle množství úniku TBq (intenzity záření zdroje) do okolí. To, že na začátku ve Fukušimě nikdo neumřel a v Černobylu 31 lidí nic neznamená, kontaminace životního prostředí je stejná, ne-li horší.
Odpovedať X
Thraena

07.05.2019 | 12:42

@HLFX

(1) Zaprvé - Jsi idiot který nepochopil myšlenku, a ani se o to nesnažil xD

(příspěvek totiž IDIOTE nebyl o tom, neco poměřit na jednotlivá čísla, podle tabulky, ale pochopit to, že jednorázově 100 mrtvých, nebo tedy 237, pokud to chceš přesně, podle tabulek! Nemusí hned znamenat hned větší katastrofu, když těch aspektů na porovnání jsou tisíce, ne jen vršek jedné tabulky: 237 vs 0)

Těch aspektů tam jsou relavatních stovky, navzájem provázaných a nakonec se jednotlivé aspekty u úniku, byť bez přímých mrtvých, mohou ukázat dalekosáhlejší nebo závažnější, než u úniku, s přímými 237 mrtvými!

Jenž to bys u toho musel myslet IDIOTE!


(2) Zadruhé - Jsi blbě informovaný!
(Černobyl rozhodně má soupeře, už jen proto, že při Černobylu, pokud chceš čísla, uniklo do poloměru 10 km 4,81 GBq/m²)(Na Three Mile Islands uniklo do okolí 16 mil zasažení o hodnotě 6,26 GBq/m²) k tomu bylo zasaženo a montaminováno 120.000 galonů (asi půl milionu litrů) vodu která unikla.

Přímé zasažení se týkalo 140.000 obyvatel v rádiusu 10 mil, jenž museli být přesídleni a evakuace postihla do 20 mil od epicentra 664.000 lidí, jenž museli být evakuování)(V USA)

V SSSR bylo v rámci Černobilu, primárně zasažením, v okruhu 10 kilometrů, zasaženo a evakuováno 118.000 lidí a z celkové oblasti 350.000 lidí!

Takže mi tu stále chceš povídat, že chceš data, že chcš čísla, nebo že byl Černobyl světovým unikátem? Jediný exemplář?

(Já ty data znám taky, jenže pro vyjádření myšlenky nejsou potřeba, aby jsi vyjádřil, že 100 mrtvých neznamená proti 0 mrtvýcm ještě to, že je katastrofa ničivější!)

(Protože katastrofa s 100 mrtvými v důsledku pak může ovlivnit jen třeba 100.000 lidí, ale katsatrofa s 0 mrtvými, může ovlivnit 500.000 lidí) JENŽE TO SE U TOHO MUSÍ MYSLET! xD

(3) Zatřetí - Takže třeba Fukušima na počet mrtvých, nebo zasažené území ano, neměla tak tragické následky, jako Černobi, co se týče "Tabulek" Jenže ty tabulky nejsou všechno - Je totiž rozdíl mít v tabulce:

10.000 zasažených u oblasti s hustotou 0,5 na kilometr čtvereční
a mít 5.000 zasažených, ale u oblasti s hustotou 50 na kilometr čtvereční

To, že se jeden incident stal na skoro liduprázdné Ukrajině(SSSR v té době) Kde to orážilo tak maximálně obilí - A druhé se stalo v silně obydleném Japonsku, kde to navíc zasáhlo oceán (A ovlivněná oblast způsobila nejen ekologické problémy, ale i urbanistiké)(oproti prászným plochám Ukrajiny) Jsou prostě další faktory!

Které obyčejná tabulka 100 vs 0 mrtvých nezahrnuje. Ale sekundárně, a vlastně i primárně tam jsou!

(4) Začtvrté, takže pac a pusu, ale fakt tu nebudu dál ztrácet čas s někým, kdo nemá ani šajn o čem tu mluvím, zvláště s ohledem na to, že jsem si na 200% jistá, že mám pravdu já (mimochodem proto, že to je kombinace mého koníčku, a rodinného zaměstnání) PAC A PUSU :)
Odpovedať X
wonderwoman

07.05.2019 | 12:59

@Thraena zavaznost havarii je myslim velmi podobne obrovska, rozdiel je skor v pristupe krajin. Zatial co Japonci okamzite spustili evakuaciu a rozhodne sa rychlejsie vysporiadaju s nasledkami, ZSSR havariu tutlalo niekolko tyzdnov a nechalo obyvatelstvo polky Europy sa spokojne opalovat a chrumkat zdravu zeleninu zo zahrady. O odstranovani nasledkov ani nehovorim.
Odpovedať X
TMass

07.05.2019 | 13:50

@wonderwoman Jasně, protože ty se v dubnu běžně opaluješ a se zeleninou nevím co to má společného. Máš ale pravdu, v SSSR tenkrát zatajovali, navíc to řešení bylo zoufale špatné, narozdíl od Three Mile Island, kam přijel tehdejší prezident Carter, aby ubezpečil lidi, že nic nehrozí. V Japonsku myslím dokonce rezignoval ministr průmyslu, i když s tím neměl nic společného. Ten nový slíbil, že všechny jad. elektrárny zavře.
Odpovedať X
Thraena

07.05.2019 | 13:55

@wonderwoman Já proti tomu nic nemá, já pouze konstatuji to, že nelze říct, že Černobyl byl horší proto:

a) tam zemřelo nejvíce (nebo primárně vůbec, nějací lidé) protože těch aspektů je více, než víc, než jen mrtví z primární katastrofy

b) že byl jediný svého rozsahu/jediný exemplář, jak fabulizuje a uvádí špatně HLFX

c) že rozsah zasaženého území na km čtvereční, nebo počet mrtvých je jediné kritérium rozsahu

...

Já proti tomu nic nemá, jen prostě nejde vzít tabulku a říct:

Černobyl 237 mrtvých v 24 hodinách - první/nejhorší
Fukušima 0 mrtvých = druhá/méně horší

I tabulka úniku radiace/byť je podstatná - stále to je jeden faktor - a těch je několik set, které je třeba sečíst dohromady, aby to o celé katastrofě udělalo celistvý obrázek.

A pak se prostě ukáže, že zasažených 500.000 km čtverečních v neobydlené oblasti je stejné, jako jen 25.000 km čverečních, ale v hustě zalidněné - prostě ty faktory je třeba sečíst, ne vzít jeden a číct - V Černobilu zařvalo nejvíc = tak je nejhorší.

...

Jinak samozřejmě o tutlání, nebo evakuaci(neakuvaci) informovanosti a podobně ani nediskutuji, to máš naprostou pravdu (si pamatuji, jak přítel mé matky říkal, že byl v té době na vojně a všem jim tehdy vzali dozimetry v rámci údržby a kontroly - aby nikdo nezjistil co se děje) takže nepopírám, jen ukazuji, na faktory - které je potřeba také přičíst.
Odpovedať X
wonderwoman

07.05.2019 | 14:37

@TMass to s tym opalovanim je fakt, cez uzemie CSSR sa prehnali tri radioaktivne mraky, dvaz nich v maji a ludia sa vtedy nadsene vyhrievali na slnku. Rovnako ako to, ze ludia cely rok konzumovali potraviny vypestovane na nasom uzemi, ta radiacia tu bola a ludom v tom nikto nezabranil. Toto je co ma na tej tragedii stve, ta absolutna neschopnost socialistickeho aparatu si priznat chybu a zabranit ohrozeniu ludi.
Odpovedať X
GreenArrowCZE

07.05.2019 | 16:15

@wonderwoman jaký význam ma mě stačili dokumenty z ČT2
Odpovedať X
misok9

07.05.2019 | 16:16

@Thraena a tebe este nikto nevysvetlil ze cernobyl ma niekolko otisic potvrdenych obeti na zivotoch a desatisice poskodenych trvalo na zdravi?? nechapen sa tu stale ohanas cislom 100 na obetiach. o fukusime sa vdelo hned o cernobyle sa svt dozvedel po niekolkych dnoch vdka comu sa radiacia sirila bez toho aby o tom ktokolvek vedel po celej europe. a snad sa nebudes spoliehat na sovietske statistiky kore z tisicov obeti spravila desiatky
Odpovedať X
Thraena

07.05.2019 | 16:36

@misok9 Jako IDIOT a jako do dubu - co nechápeš na informaci "číslo je orientační" což znamená, že nevyjadřuje přesný počet obětí, ale vajadřuje skutečnost, že ať je počet obětí 10 nebo 10 nebo 257 je to pouze jeden z aspektů, který bez ostatních aspektů dobromady nejsou relevantní ...

Je jedno jestli napíšu 10 obětí, nebo napíšu 100 obětí, nebo napíšu 500 obětí - číslo je ORIENTAČNÍ a vyjadřuje to - že na čísle samotném v rozsahu katastrofy nezáleží, jestli je obětí na životech 0 nebo 237, protože to je pouze jeden aspekt ktetéria rozsahu z několika set ...

Takže je jedno, jestli napíšu, že má Černobyl obětí 100 obětí, a ty mě opravíš, že jich bylo 117, nebo napíšeš že potvrzených nepřímých obětí bylo 117.300 - protože orientační čísla - a hlavně - aspektové informace, jsou něco jiného!

Nemůžeš změřit katastrofu jen tím, že řekneš: zabito bylo 117 lidí (a tak to byla největší katastrofa) to je pouze jeden aspekt!

Můžeš žíct, že to byla katastrofa, při které zemřelo nejvíc lidí (ano) ale nemůžeš říct, že byla největší - protože těch aspektů, které pokrývají to "největší" je tolik, že jen počet obětí do toho nejde dát tabulkou a říct:

"Černobil 100 mervých, 1000, mrtvých, 10.000 mrtvých" = největší - to nejde.

To je to co nechápete.

To jestli uvedu orientačně, pro názornou ukázku problému 100 proti 0 a proti 10.000 je orientační, ne tabulkové - to ale člověk s IQ 70 nechápe, a bude tu 100 hledat v obětech reálných (chápu) ...

je to prostě myslný výklad informací - prostě vzít počet mrtvých a říct, že největší katastrofa byl Černobil, jen proto, že si viděl tabulku, že umřelo nejvíc lidí - ale nevidět nic dalšího - důsledky, provázanost, další následky a důsledky co to mělo ...

Je to stejná chyba, jako třeba říct, že při největší tankové bitvě druhé světové války u Kurska, bylo zničeno nejvíce tanků (není to pravda) - Protože nejvíce tanků(a obrněných vozidel) skoro 12.000!(!) bylo zničeno v roce 1941 na Ukrajině v jediné bitvě, jenže tu bitvu sověti totálni prohráli(a tak se o ní taky moc nemluví) - defacto to nebyla ani tak bytva, jako vyklizení pozic a ústup, a němci defacto likvidovali zaparkovaná vozidla (Což nějakých 4.000 zničených tanků u Kurska je 1/3)

A vo tom to je ... Neplést si největší a největší, prostě jen podle toho, že máš k dispozici jeden údaj!

Ano, Černobyl mohl mít nejvíce přímích obětí - proti tomu jsem nikdy nic neřekla

Ale nelze říct, na základě toho, že měl nejvíce obětí(což je jen jeden aspekt), že byla ta katastrofa největší!

Jako já chápu, že to člověk s IQ 70-90 nemůže pochopit, a stále bude hledat těch 100(ilustračních obětí) aby mě chytal za slovo - Ale s tím se nějak smířím.
Odpovedať X
JarxesCz

07.05.2019 | 17:03

Tady melou lidi pěkný kraviny... Liduprázdná Ukrajina kde bylo jen obilí? Někdo tu asi šňupal nebo co, V Kijevský oblasti i tehdy žilo přes milion lidí a hustota zalidnění byla někde okolo 45-48/km2, v jednu chvíli to vypadalo, že budou evakuovat i Kijev, ale naštěstí se otočil vítr se smogem na Bělorusko kde domov muselo opustit dalších skoro půl milionu lidí. Počty mrtvých a zasažených z Černobylu dodnes nejsou jasné (jelikož je Sověti marganizovali, ze začátku dokonce tvrdili, že nikdo nezemřel)... A Zóna je kontaminovaná dodnes... Jsou tu základní primitivní rozdíly oproti Fukušimě... Fukušimě nevyhořel reaktor, byla hned uzavřená a chlazená, a oblast kolem byla několikrát dekontaminovaná, asi rok nebo dva zpět se tam začli oficiálně vracetlidi boha jeho, a radiace je tam teď nulová. Na Zoomu o tom dekontaminování a znovuosidlování okolo Fukušimy byl dokonce dokument.
Odpovedať X
Matyasko

07.05.2019 | 17:34

@DJ00850 fukusima byla méně tragická ok bouchlo jich tam více (4 reaktory) ale radiace byla klidná i když tam naměřili takc100*víc než normál ale tady 200 rentgenu je fakt hrozné
Odpovedať X
Matyasko

07.05.2019 | 17:38

@Thraena nikdo přesně neví kolik lidí zemřelo ale jedno tu je a to že radiace u chernobylu bude ještě 20 tisíc let aktivní a oblouk je jen záchrana na 100 let takže o chernobylu se bude mluvit skoro každá generace
Odpovedať X
Matyasko

07.05.2019 | 17:40

@JarxesCz koukal jsem na ten seriál nwn jak se jmenuje ale je to 2 série II díl a u chernobylu taky u 2 série I díl
Odpovedať X
komodor

07.05.2019 | 17:48

@Thraena Čím viac ľuďom nadávaš, tým viac máš pravdu... že, majsterko :)
Odpovedať X
eirene

07.05.2019 | 18:38

@Thraena Tak PAC A PUSU TAKY ŠĚFE!
Odpovedať X
Thraena

07.05.2019 | 18:38

@JarxesCz Akorát opět překrucuješ a fabuluješ - protože neuvádíš to, co píšu já, ale to co mi vkládáš do úst ty ...

A to, je konkrétní příklad číslo, nebo konkrétní informace, oproti informaci "názorné" nebo pomocné, či-li ... Pomůcce:

tedy k vyjádření, že je rozdíl - jestli je únik v oblasti, kde je hustota obyvatel 0.05 obyvatel na kilometr, nebo 50 na kilometr, nebo 500 na kilometr xD

Já nepopírám, že v Ukrajině v Kijevě bylo milion obyvetel, nebo že by více jak 300.000 lidí bylo evakuováno!

Ale ano, při velikosti Ukrajiny(tehdejší oblasti SSSR) a oblasti zamoření - kde to je samej lán obilí - a hustote zalidnění - Tak to bouchlo a zamořilo liduprázdnou oblast (stačí si najít informace kolik to zamořilo kilometrů, a kolik tam bylo obyvatel)

A při srovnání s Japosnkem - kolik to zamořilo kilometrů, kolik se muselo evakuovat lidí ...

ANEB, ale to je stále to, co IDIOT prostě nevidí - a mele si svou - že když na jednom zařvalo 100 lidí a na jednom nezařval nikdo, tak to se 100 bylo větší a mele si svou - takže se tu dál nebudu angažovat.

Protože snažit se logickými argumenty někomu něco vysvětlit, kdo ani nechápe, co je "příklad" nebo "názorné" nebo "ilustrační" a pro ukázku poměru - a hledá ta čísla nebo příměry přímo, aby mě chytal za slovo - když uvádím, že to je ilustrační, pro ukázku, že to nejde hodnoti jen hlediskěm mrtvých - Tak to nemá cenu dál kometovat ...

Když si myslíte, že Černobyl byj jediný, dokonalý, ´žasný a bezchybný, protože jako při jediném při něm někdo chvápnul, tak si to myslete dál ...

Jenže za nějvetší katastrofu se to nedá počítat jen podle toho, jestli při tom zepřelo několik lidí v té době, oproti jiné katestrofě, kde nězemřel nikdo ...

Ale je třeba připočíst všechny aspekty! Jenže to blbec prostě nevidí a vidět nebude ...

Když se tu oháníte s tím, že to Ukrajinu ozářilo v té oblasti tak, že se tam nedá žít - Doprkýnka, dyť ta Ukrajina tam je stejně skoro liduprázná, po krachu SSSR a ekonomice, tam stejně kdo nemusí, skoro nežije, mesta vybydlené, ekonomika vesměs v krachu - širé plány prázdné (jakej je rozdíl, jestli na nich někdo nežije z důvodu zamoření, nebo z důvodu, že prostě tam nikdo žít nechce, z důvodu, že nejsou peníze, sociální jistoty, motivace) Stejně by tam nežil nikdo - i kdyby to zamořený nebylo po kolapsu SSSr by z toho byla prdel světa. takže je jedno, jestli to je vybydlený z důvodu X nebo Y, vybydlený by to bylo stejně.

V Japonsku, kde mají místa málo, to zasažené území bude chybět. Na ukrajině, ať se hneš sto kilometrů kterýmkoliv směrem od Černobilu, je to stejná pustá prdel, bez ohledu na zamoření, ať je nebo ne - A to je další aspekt.

Ale vy to prostě nevidíte xD
Odpovedať X
rivallity

07.05.2019 | 18:39

@Thraena neskor v tomto serialy uvidis ze cernobyl bol chybou ludskeho faktoru, serii zlych rozhodnuti. Pokial ja viem tak to bola planovana skuska, ktora musela prebehnut, lebo sudruhovia v moskve silno chceli. Chyby hlasili pocas skusky niekolko krat, no sudruh se sa bal prerusit a tak si klamali a klamali. Zvrateny rezim. Myslim (lebo som negooglil, len si pametam), ze az ked Svedi namerali vo SVEDSKU zvysenu radiaciu a zacali zistovat ze co, tak sa cerveni priznali ze moooozno sa daco stalo. Fukusimu sposobilo, pokial sa opat nemylim, zemetrasenie v oceane. Cize akekolvek statistiky bokom, ja som sa narodil 02.05.1986 ked nad Slovenskom isiel mrak dpc. Magori mohli vyhladit polku EU a aj tak mali v trubke. Ktora katastrofa je horsia?
Odpovedať X
eirene

07.05.2019 | 18:40

@Thraena Tak pac a pusu taky, šéfe!
Odpovedať X
Lilac

07.05.2019 | 19:01

@Thraena vy ste uplne mimo.. obydve katastrofy sa stali v inych rokoch celkom velky rozdiel v technologickom pokroku
Odpovedať X
Dominik652

07.05.2019 | 19:49

@Thraena Jak ti jebe xD
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 19:54

@Thraena na akej ľudoprázdnej Ukrajine? čo to meleš? som si všimla, že tu veselo každému nadávaš do idiotov zatiaľ čo tebe tu nenadáva nikto. Keď chcěs presadiť svoju pravdu- hádam že sa to dá aj bez urážok
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 20:42

@Thraena kks ak je pre niekoho skoro 42,5 mil obyvateľov na 600tisíc km2-hustota 75/km2 ľudoprázdna- tak to musí byť idiot. To, že tam nežiješ ty neznamená, že tam nežijú iní. Vlastne naopak-preto, že tam nežiješ ty je Ukrajina ľudoprázdna. A to sa tu ideš ohaňať tým, že my sme idioti a ty si ppči odborník.
Odpovedať X
JarxesCz

07.05.2019 | 21:47

@Thraena Ano idiot mele svou pravdu,to vidím... Ilustrační čísla, jež jsou argumentačně chybná, nedávají smysl (sám se tím shazujete, jako kdyby jste hájil větší hrůznost první nežli druhé světové vymyšleným počtem mrtvých ilustračně třeba 6 miliard!!! :).

Oficiální údaje Statistik UN pro WHO uvádějí 0 primárních, 1000 sekundárních obětí (z toho většina ne na radiaci ale spíš starých na fyzickou zátěž a problémy spojené s evakuací, kde tisíce lidí narvaných na letišti měli problémy se srdcem, úplným kolapsem, dehydratací, tlakem či cukrem v krvi atd.)... A bohužel přes 300 000 novorozenců dotčených spadem (nemoci, postižení etc.).

Podle WHO naproti tomu bylo v Černobylu 49 okamžitých obětí, a sekundárních přes 6000 (ozáření, rakovina), a k tomu se odhaduje v následujících měsících přes 4000 potracených/zemřelých novorozenců kvůli ozáření. Až 985,000 novorozenců dotčených spadem (nemoci, postižení etc.).

Dále: Celková oblast spadu- Černobyl - 30 kilometrů (+ dalších téměř 30 rozptylu mračen), Celková oblast spadu - Fukušima- 30 kilometrů (Z toho půlku pokrylo moře)...

Celková populace zasažené oblasti i se spadem těžce zasaženým Běloruskem a částmi Ruska u Kursku, byla 2,520,000 (těsně za zónou spadu Kiev s 1 milionem obyvatel, v obou městě se měsíce radši nosili roušky).

Prefektura Fukušima, z níž byla zasažena asi půlka, měla a stále má 1,877,000...
Víte, ono i dnes v té "liduprázdné Ukrajině" žije nějakých 42 milionů lidí (39 bez Krymu a Separatistů), načež třeba ve Francii 60, což není takový rozdíl. A v Japonsku sice žije přes 120 milionů obyvatel, ale 50 z toho v Metropolitních oblastech kolem Tokia, a celkově většina na jihu Honšú, celá severní půle Honšú má kolem 10 milionů obyvatel jako ČR, a ostatní ostrůvky jsou pak docela málo obydlené (max. Hokaidó s 5 miliony).
Odpovedať X
Sunkafit

07.05.2019 | 22:59

@TMass vacsiu kktinu som nepočul...kontaminace prostredi je stejná :D radioaktivne castice z černobilu doleteli až na Slovensko
Odpovedať X
Druss

07.05.2019 | 23:45

@JarxesCz Tokyo je cca 250km od Fukušimi tam zije tolko ludi ako na "liduprázdné Ukrajině" bez (Krymu a Separatistů)...odhad zasiahnutych v Japonsku je 50-70 mil. ale to som si precital na nete tam je kazdy odbornik :P nemyslim ze je na mieste sa hadat uvidime o 30 rokov.
Odpovedať X
SVKCecil07112004

08.05.2019 | 01:05

@Thraena ti si teda pekne blba xddd aj stvojimi statistykami xdd
Odpovedať X
whispik23

08.05.2019 | 10:43

@Carmelo xddd
Odpovedať X
Alvari

08.05.2019 | 13:57

Nechápu, proč se tu hádáte ohledně statistik. Hlavní rozdíl mezi Černobylem a Fukušimou byl ten, že v Japonsku to způsobila přírodní katastrofa. V Černobylu to posrali rusáci a ještě všem lhali o závažnosti této nehody. V tom byl Černobyl o tolik horší než Fukušima.
Odpovedať X
sankakofii

08.05.2019 | 16:10

Vám to jebe
Odpovedať X
Rider_6

08.05.2019 | 21:35

@Thraena oziarilo to skoro celu europu.
Odpovedať X
yungch

08.05.2019 | 22:31

@Thraena Obdivuju tvoje znalosti a jsem moc rád, že ještě existujou lidi, kteří si o určité problematice dokážou sehnat relevantní data. Mám pocit, že v dnešní době většina lidí naprosto věří informacím v prvním odkazu, co jim vyplivne google. Každopádně díky za velmi zajímavý info, i kdyby bylo trochu zkreslený... Je totiž jasný, že sehnat k tomuto tématu naprosto přesná data je v podstatě nemožný, protože každý zdroj většinou uvádí lehce odlišné hodnoty atd.
Odpovedať X
JarxesCz

09.05.2019 | 13:21

@yungch To je těžkej sarkasmus? Chápeš že si nenašel vůbec žádný info a cucá si z prstu čísla které pak sám obhajuje jako "né přesné, jen ilustrační, protože o čísla nejde, jde o to co tím říkám"...
Odpovedať X
KastorPollux

09.05.2019 | 13:39

@Thraena Ničemu zjevně nerozumíš, ty samozvaný wikipediový "odborníku" na aspekty a faktory nukleárních nehod, ale nadávat ostatním do idiotů, to ti jde. Škoda, že nechápeš, že idiota jsi ze sebe udělal sám ;)
Tolik se neprožívej a hlavně pochop, že je všem u prdele, co tady píšeš za nesmysly a smyšlenky, které v každé větě prokládáš pro vytvoření dojmu, že víš o čem mluvíš, slovy "aspekty" a "faktory".
Jsi směšný.
Odpovedať X
Dubstation

09.05.2019 | 13:52

@HEnrich největší katastrofa lidstva byl vznik křesťanství...
Odpovedať X
ongy

09.05.2019 | 17:26

fukusima davno pripjat predbehla vo vsetkom, znecistenim, radiaciou, okamzitymi obetami, rozsahom a je len otazkou casu kedy aj genetickymi mutaciami. len sa o tom tolko nerozprava kvoli panike.
len aby ste vedeli, tak dokonca v Tokiu pridavaju do pitnej vody mnozstvo jodu. mozete sa prihlasit na pracu s placou snou a dochodkom pre rodinu, pokial mate potvrdenie od lekara, ze vam zostava menej ako 3 mesiace zivota, vecsina veznov odsudenych v japonsku na dozivotie uz bolo nasadenych.
denne prejde cez fukusimu viac nez 5000 kubikov vody pouzivanych na chladenie, ktoru potom vypustaju priamo do mora a spodnych vod, v zufalej snahe odstranit kontaminovanu ornicu maju zasoby 4 miliony ton radioaktivneho odpadu s ktorym nevedia co dalej a len ho pribuda.
japonci su naviac zdeseny z toho, ze maju kontaminovane cele pobrezne more aj napriek silnym morskym prudom.
a naposledy som niekde cital, ze vecsina spodnej vody je v okruhu cca 350 km je uz kontaminovana nad pripustnu hodnotu tiez.
nehovoriac uz o tom, ze v cernobyli iba zhorel reaktor, vo fukusime reaktor, ktory bol 6x objemnejsi a boli tazko poskodene skladovacie priestory s vyhoretym palivom, ktore japonci skladuju priamo pod elektrarnami
cernobyl je drobnost oproti fukusime, len je znamejsi a viac sa o nom za 30 rokov popisalo
Odpovedať X
Kristy17

09.05.2019 | 18:31

@Thraena Je to kombinace tvého koníčku a rodinného zaměstnání. Ty se tomu tolik věnuješ až jsi zapomněla na to, že to není Černobil, ale Černobyl :)
Odpovedať X
komodor

09.05.2019 | 18:49

@ongy Čo píšeš sú polopravdy z bulváru...
http://www.osel.cz/6247-ernobyl-a-fukusima.html
Odpovedať X
Terez05

09.05.2019 | 21:12

@Thraena Prosím tě, když o tom Černobylu víš tolik, jak říkáš, měla bys vědět, že je to ČERNOBYL, nikoliv ČERNOBIL. A když to nevíš, přečti si aspoň název seriálu, děkuji. Krvácejí mi z toho očička. :)
Odpovedať X
ongy

09.05.2019 | 21:24

@komodor jasne, taze sicko OK.
a chces mi povedat, ze osel je hodnoverne medium a nie bulvar s amaterskymi autormi? a doverihodnejsi ako bulvarne BBC :D
Odpovedať X
TMass

09.05.2019 | 22:56

@Sunkafit Protože kontaminace se počítá podle toho, jestli částice doletí na Slovensko? Přečti si něco o Mezinárodní stupnici jaderných událostí, kde Černobyl a Fukušima mají shodně stupeň 7. Tzn. že únik množství TBq zázení byl u obou havárií větší než 10000 TBq.
Odpovedať X
komodor

09.05.2019 | 23:04

@ongy Áno presne to tvrdím... Vladimír Wagner je česká špička na poli jadrovej fyziky... Daj mi zdroj z BBC od autora, odborníka, špičku na poli jadrovej fyziky, ktorý by vyvracal čo tvrdí Wagner a môžeme poklábosiť... Btw. BBC je kvalitná stanica, ale nie odborné médium... asi toľko k BBC
Odpovedať X
Amadys33

09.05.2019 | 23:31

@HEnrich Už od začátku se mi moc nezdá, jak se tam všichni plouží, i když pořád víc a víc tuší, že jde do tuhého a stala hrozná nehoda a každým zbytečným prodlením to může být o hodně horší, tak si tam pořád všichni z toho řídícího týmu pomaličku vykračují...
Odpovedať X
Amadys33

10.05.2019 | 00:02

@HEnrich Jen tak pro zajímavost: Nejvíce znečištěné místo na Zemi je radioaktivní jezero Karačaj (samozřejmě v Rusku) a z období soudruhů... Když by jste byly v nejvíce zamořené části déle než 15 minut, už neodejdete, a během hodiny je po vás. https://cs.wikipedia.org/wiki/Kara%C4%8Daj
Odpovedať X
DJ00850

10.05.2019 | 07:17

@Matyasko enej tragická na životy viac na zamorenie prostredia tu si stále veľa ľudí neuvedomuje že všetka radiácia a odpad išiel do oceánu a kontaminovala jedlo ak si toto tuna niektorý mladý neuvedomujú je mi to ľúto
Odpovedať X
DJ00850

10.05.2019 | 07:18

DJ00850

10.05.2019 | 07:19

@JarxesCz jeden obrázok za tisíc slov https://bit.ly/2HgYDIL
Odpovedať X
DJ00850

10.05.2019 | 07:22

@Amadys33 teraz to asi bude oceán veď kde sa nám tá voda z reaktorov asi vyliala? troška pohnite rozumom nie všetko je na wiki https://www.biosferaklub.info/fukusima-otravila-cely-tichy-ocean-ale-okolo-katastrofy-vladne-zvlastne-ticho/
Odpovedať X
Tyros

10.05.2019 | 08:39

@Thraena už mlč ty aspekte !!! Dub tu je jen jede a to ty v Evropě a to i v dnešní ČR jsou dodnes následky Černobylu rodili se mrtvé děti nebo bez končetin o poškozené DNA spousty lidí nemluvě , protože se neměli jak včas preventivně chránit a proto také stoupl masivně výskyt rakoviny všech typů .
Odpovedať X
seruridce

10.05.2019 | 09:42

samozrejme ze fukusima je o mnoho horsi, uz jen z toho duvodu, ze je na pobrezi a veskera radiace sla do oceanu (a do dneska stale unika do vody) jadro cernobilu je uz hluboko v zemi a prikryte, nic neunika. mnoho rostlin na pevnine na sebe vaze radiaci (houby prevazne) a navic popel na kterem je radiace muze vitr rozfoukat a tim je koncentrace mensi, coz ve vode je na gule a dostala se do CELEHO sveta. cernob. vypapkala evropa. ten thraena je debil
Odpovedať X
DJ00850

10.05.2019 | 12:22

@seruridce pointa je že fukušima je katastrofa rovnakých rozmerov ale tu je stále tendencia kydat len na jednu stranu a akú mali techniku v tedy a akú majú teraz ja som 85 ročník nebavme sa tu čo kde kedy ako čo sa kde robilo a nerobilo. seruridce nepochopil že monsanto mu kydá na tanier chéiu ale on si bude stále obhajovať západ ako svetú modlu.
Odpovedať X
seruridce

10.05.2019 | 15:50

@DJ00850 no neboj, zapad urcite u me nebude modla, ja jen az se cechackum priplacne velryba na plaz v chorvatsku, ktera ma jinak zit v tichem a spacha sebevrazdu, to bude krasne selficko.. cornob. jsme rozdychali ale fuku bude srat chlupate decka nasich decek.
Odpovedať X
komodor

10.05.2019 | 17:39

@DJ00850 obrázky? no jo, obrázky majú vysokú výpovednú vedeckú hodnotu :)
Odpovedať X
sima557

11.05.2019 | 00:48

@HEnrich
Odpovedať X
ongy

11.05.2019 | 17:14

@kokodor ohanas sa tu jednym nahodne najdenym clankom. A pritom vedies celu temu na sposob, komunisti to pokaslali viac bez akejkolvek obejtivnej argumentacie. Takyto pristup moze mat jedine slnieckar bez kuska rozumu. Ak by niekto odpalil pol planety, tak proste skonstatujes, ved komunisti to posr...li viac. Skoda casu s tebou. Inak odbornych clankov a studii je vela. Ale to by si sa musel naucit nejaky cudzi jazyk
Odpovedať X
oldis

11.05.2019 | 20:22

@HEnrich druhá světová a první světová byli větší katastrofa
Odpovedať X
TMass

12.05.2019 | 04:39

@oldis Tady seš taky? :D
Odpovedať X
TMass

12.05.2019 | 05:17

@wonderwoman Miluju, když dostanu spoustu mínusů a přitom mám pravdu ověřitelnou fakty. Radioaktivní mrak přeletěl Československo z 29. na 30. dubna, ten den pršelo, bylo 9°. To nevypadá na opalování. Další dva slabší zasáhly východní Slovensko 5. a 7. května. Že by byl zaznamenán větší výskyt rakoviny nebo nemoci z ozáření na Vých. Slovensku? Mám půlku rodiny od Prešova a nikdo nic. Ano, ke kontaminaci půdy došlo. Nejtěžší znečištění bylo 14000bQ/kg , btw lidské tělo vydává samo o sobě 4400bQ. Znečištění Československa bylo jedno z nejnižších v Evropě, to by nikdo nesměl jíst nic. https://www.chernobylwel.com/files/gallery/fe_section/contamination-europe-map-chernobyl-explosion-min.jpg
Odpovedať X
Dubstation

12.05.2019 | 14:15

@TMass Mamka mi vyprávěla, že byli zrovna na škole v přírodě na Slovensku a bylo hrozný vedro ten den, když se přehnal ten mrak. Všichni se v něm rochnili, jak to bylo příjemné po celodenním pařáku. Že máti otěhotněla ( 2x) je podle lékařů malí zázrak. Teta otěhotněla po 12 letech snažení a další děti už mít nebude. Takže porodnost se kvůli Chernobylu snížila celkem dost. Ale tak všichni tu jsme a snad zdravý a to je hlavní. Ono kdyby se to rusáci nesnažili ututlat a řešili to jako rozumní lidé a ne ala: Jejda, USA by se to dozvědělo a to nemůžeme dopustit! Budeme dělat jako že nic...
Odpovedať X
gokuwantpurple

12.05.2019 | 14:28

@Thraena Pěkné slohovky , to jsi ted neodmaturoval , tak jsi to cvičiš na přiště, ne ? :D
Odpovedať X
meryboy1990

12.05.2019 | 17:39

@Thraena prosim ta jak sa da porovnat cernobil s japonskom si upllne mimo jakeby si porvonaval koncert Michala Daida s Metalica...
Odpovedať X
meryboy1990

12.05.2019 | 17:41

@TMass Dalis majster sveta hovno cernobil bol 1000x horsi logika ta nemoze pustit
uz len dnesna techinka oproti minulej na riesenie nasledkov...
Odpovedať X
meryboy1990

12.05.2019 | 17:47

@Thraena jasne ze bol ty kreten treba zobrat do uvahy dnesnu tchniku a tu ich vtedy. uz len ked sa nad tymto zamyslis ti to musi bit jasne
Odpovedať X
oldis

12.05.2019 | 18:00

@Dubstation porodnost se nesnizila kvuli cernobilu.
Odpovedať X
TMass

13.05.2019 | 09:26

@Dubstation No tys mě pobavil. Že si tě tvoje máma nechala udělat, když ještě byla na škole v přírodě je dobrý, ale že se tenkrát lidi rochnili v radioaktivnim mraku, kterej ale přeletěl Československo ve výšce 5km, to už je na mě moc. Safra, když už tady diskutujete, přečtěte si něco např. https://plus.rozhlas.cz/dana-drabova-k-cernobylu-uroven-radiace-tady-nebyla-ohrozujici-je-mytus-6578288
Odpovedať X
TMass

13.05.2019 | 09:31

@meryboy1990 Kdyby aspoň věděl, co je to bequerel. Když se vědci, co na tom pracovali, shodli, že množství úniků Bq do prostředí bylo v obou případech srovnatelný (přes 10000 TBq) a je jedno jestli to spočítali na kalkulačce nebo na superpočítači. Ty mi stejně budeš psát, že byl Černobyl 1000x horší.
Odpovedať X
TMass

13.05.2019 | 09:48

@HEnrich Přátelé, tady máte dvě věty z wikipedie: Jak dokládají poznámky MAAE, přestože černobylská havárie uvolnila tolik radioaktivní kontaminace jako 400 bomb z Hirošimy, byla její celková velikost asi 100× až 1 000× menší než kontaminace způsobená atmosférickými testy jaderných zbraní v polovině 20. století. Lze proto tvrdit, že ačkoliv byla černobylská havárie obrovskou lokální katastrofou, nepřerostla v katastrofu globální.
Odpovedať X
DJ00850

13.05.2019 | 10:26

@komodor dohladaj si viac informácií máš dufam počítač keď sem píšeš tieto kraviny
Odpovedať X
nikolakrupicova

13.05.2019 | 13:54

@DJ00850 Jenomže Fukušimu zapříčinila přírodní katastrofa, ne člověk.. a rozhodně se to nesnažili utajit a neposílali tam lidi na smrt
Odpovedať X
Muller

13.05.2019 | 15:44

@misok9 pozrel by som si ťa ako likvidátora prvý by si pustil a bežal do kelu aj s plačom.... čo by si robil keby niekde v tvojej blízkosti sa niečo podobné stane išiel by si von s tabulkami a vravel nie je to tak zlé? pozri si pár dokumentov o fukušime a černobyle
Odpovedať X
Terez05

13.05.2019 | 18:12

@TMass Já si myslím, že tahle celá diksuze je jen otázka názoru. Nemůžeme říct, jaká z katastrof byla horší. Je tu vědecký, nebo lidský pohled. Ty to možná bereš podle čísel, ale někdo to bere podle počtu mrtvých a všech následků okolo. Nicméně tyhle hádky sem vůbec nepatří. Měli bychom si povídat o seriálu, ne se tady hádat o minulosti. :)
Odpovedať X
oldis

13.05.2019 | 21:17

@nikolakrupicova Chování autorit a průběh zvládání situace vychází ze zkušeností z předchozích havárií, včetně černobylu. Vlastně hlavně díky němu. Takže srovnávat černobyl a fukušimu nelze. Navíc po bitvě je každej generál a ví co se mělo dělat.
Odpovedať X
dxniels

13.05.2019 | 21:44

@Thraena nehádejte se jako idioti. nikdy nechapu smysl se hadat na internetu over nesmyslnym srackam. jdete si precist historicka fakta o tom a na tom to konci. jenom hlupaci se argumentujou pres internet ffs.
Odpovedať X
nigthguarder

15.05.2019 | 09:04

@dxniels Tohle fakt nepochopim. Někdo tady napíše komentář jak se mu seriál líbil a vy tady rozjedete válku jestli Fukušima je větší katastrofa než Chernobyl. Piece
Odpovedať X
gato

15.05.2019 | 20:06

@Thraena Hm jaký smysl mají orientační čísla pokud na nich hodláš demonstrovat, že máš pravdu? Nějak mi to nedává matematicky smysl.
BTW v dubnu 86 si pamatuji fialová rána - jsem holt starší ročník :D

Každopádně nemá smysl si tu vymýšlet různé teorie a už vůbec ne na základě orientačních čísel vycucaných z prstu - v podstatě jsi touhle smyšlenou teorií provedl podvod--- gratulka :D
Odpovedať X
Thraena

15.05.2019 | 22:54

@gato Jakej podvod?

Máš totiž drahoušku hodně velký problém v pojmech a dojmech!

A to je, že hned v prvním řádku je napsáno, že jde o čísla ILUSTAČNÍ a nikoliv ORIENTAČNÍ

- orientační a ilustrační číslo je něco naprosto jiného! Takže na tom nemohu udělat žádný podvod - protože ilustrační číslo ve své podstatě "pro ilustraci" nemůže být podvodem!

A hlavně, je to položeno jako otázka, když uvádí, že je něco horšího, tedy uvádí, že Černobyl byl horší než Fukušima, protože při něm zemřelo více lidí.

A já se ptám (čísla jsou ilustrační proto, že přesné údaje se liší, nedají se stoprocentně dohledat a budou se i lišit tím, jestli uvedeš, kolik zemřelo za 1 hodinu, za 1 den, za 1 měsíc, nebo za 10 let)

Takže ILUSTRAČNĚ je to číslo dodáno, právě pro to, aby vyjádčilo něco, co není možné přesně definovat jednotně. Tedy.

Pokud v Černobylu zemře 100 lidí, a ve Fukušime zemře 0 lidí, můžeš říci, že byl Černobyl horší katastrofa než Fukušima, jen na základě toho, že na jednom místě zemřelo 100 a na druhém nula? Nemůžeš!

Můžeš říci, že na jednom, bylo více obětí, ale nemůžeš říci, že to byla horší katastrofa - protože katastrofa má sama o sobě stovky aspektů/tisíce aspektů, kde počet mrtvých je jen jeden aspek!

Počet mrtvých je jen jeden z tisíce aspektů.

Ale teď započti zasažený pošet lidí, vyzářenou radiaci, spad (ono totiž spad, který unikl z Fukušimi v podobě ozářené vody, se docela sranda vyrovná tomu, co ce dostalo do vzduchu v Černobylu) Takže nejde říct, že Černobyl byl horší, jen proto, že měl 100 přýmých obětí - protože těch aspektů tam je plno, a mnohé byly naopak horší ve Fukušimě!

Takžežádněj podvod! Jen si ujasni, nejlépe se slovníkem - co je význam Ilustrační a přečti si znovu na co odpovídám a co tam je vedeno za dyskuzi!

Já tam nikdy neřekla, že obětí bylo 100, ale že to je ilustrační ukázka pro vysvětlení problému, že na to nelze nahlížet jen z hlediska počtu mrtvých!

Takže kde jsem h´koho podvedla! Já nikde neřekla, že zemřelo 100, ale že to je ilustrační ukázka pro ukázku problematiky, že jen počet mrtvývh nestačí ktomu, to zhodnotit k tomu, říct, že to bylo horší nebo nebylo! Takže se klidni :)
Odpovedať X
KastorPollux

16.05.2019 | 08:00

@Thraena Hele ty aspekte...jen pro ilustraci, tvoje ilustrační číslo je "0". Správně tušíš proč. Jdi už s těmi svými debilními sáhodlouhými teoriemi do prdele, nikoho to nezajímá, hlavně nikoho nezajímají tvoje "ilustrační" čísla! Pokud nemáš co říct k seriálu jako takovému, raději nepiš nic, asi ti to nedochází, ale děláš ze sebe akorát parádní blbku. Ani jeden "aspek" to nezachrání. Máš kliku, že tady nejdou dávat bany...
Odpovedať X
Thraena

16.05.2019 | 09:55

@KastorPollux A za co bys mi ho asi tak dal chytráku, Ban za to že jsem inteligentnější než většina zdejších diskutujících, no to promiň, za to asi ban dát nedokážeš nikde, a pokud nedokážeš najít nic jinýho, tak pešek a smůla :D
Odpovedať X
oldis

16.05.2019 | 10:52

@KastorPollux di si normalizovat diskuzi někam jinam bolševiku.
Odpovedať X
KastorPollux

16.05.2019 | 12:11

@oldis Hahaha
Odpovedať X
Dannielle

16.05.2019 | 18:28

Akože ľudia, vážne sa tu hádate o to, ktorá jadrová katastrofa bola horšia? Nie je to jedno??? Podstatné je to, že sa to stalo a nemalo, a to, čo svet urobil pre to, aby sa to už nikdy nestalo. Taktiež je, aj ked asi nie pre všetkých, uctiť si pamiatku tých, ktorí pracovali na minimalizovaní škôd.. Či už dobrovoľne alebo nedobrovoľne.
Odpovedať X
Mafianchannel

19.05.2019 | 22:42

@ongy A proto ve Fukušimě nikdo nezemřel zatím co v Černobylu zemřelo spoustu lidí hned na místě ozářilo to celou Evropu a do dnes jsou následky.
Odpovedať X
dannesnera

20.05.2019 | 01:46

@wonderwoman https://cs.wikipedia.org/wiki/Anatolij_St%C4%9Bpanovi%C4%8D_%C4%8Eatlov Přesně. Režim měl vždy přednost před vším, včetně zdravého rozumu. Mimochodem MÁ PRÝ BÝT 5 DÍLŮ. A nejlepší je,že ten idiot Ďatlov se podle vše dožil 64 let. :D
Odpovedať X
oldis

20.05.2019 | 10:14

@Mafianchannel a p5esto množství uvolněné radiace ve fukušimě je cca 1,1 násobek černobylu.
Odpovedať X
vipernj

20.05.2019 | 15:19

@HEnrich no mě osobně nejvíce pobavila "největší katastrofa lidstva" ... slyšeli jste někdy o dvou světových válkách...nemluvě o tom že ta druhá byla zakončená v Japonsku dvěma takovými malilinkatými výbuchy?
Odpovedať X
komodor

20.05.2019 | 19:41

@vipernj katastrofa nieje vojna a vojna nieje genocída... pletieš si pojmy
Odpovedať X
vipernj

20.05.2019 | 20:54

@komodor válka je katastrofa...nejen nehoda je katastrofou
Odpovedať X
Lu284kas

21.05.2019 | 14:43

@HEnrich To se tu opravdu tolik lidí hádá a ztrácí čas kvůli tomu, jaká tragedie byla horší? Tpč... Tak toto není možné... Fakt dementi....
Odpovedať X
TMass

22.05.2019 | 14:27

@Lu284kas Samozřejmě to se může stát, když nejvíc palců v diskuzi má nepravdivý tvrzení.
Odpovedať X
Bible

07.05.2019 | 07:35

Konečne už som sa nevedel dočkať
Odpovedať X
MaitieS

07.05.2019 | 10:11

@Bible Asi tak :D
Odpovedať X
Amadys33

09.05.2019 | 23:24

@Bible Nevěděl jsem, že takový seriál bude, takže příjemné překvapení. Mně bylo 8 let, když byl Černobyl. Jen si pamatuju, že jako děcko na rodinném výletě, jsem cucal bukové listy, co jsem si utrhnul a máma mi to zakázala, že prý byla někde nějaká nehoda a může to být nebezpečné.
Odpovedať X
dxniels

13.05.2019 | 21:46

@Bible presne. libi se mi jak je to dost prolozeny komunistickym režimem a jak se zacházelo s informacemi. potlacovani, utajeni pravd, propaganda atd. vypada to jako skvely seriál zatím.
Odpovedať X
Terx37

16.05.2019 | 18:27

@Amadys33 Matka v du dobu byla na nějaké komunistické akci ze školy a v tu dobu pršelo. Nikdo ještě u nás nevěděl co se přesně stalo a ten mrak přišel směrem od Černobylu.
Odpovedať X
Lady_Baelish

07.05.2019 | 08:00

Dúfala som, že to sem pridáte! Super, :)
Odpovedať X
WhoofWhoof

07.05.2019 | 09:38

Tak teda, velmi velmi zajímavé!
Odpovedať X
LiaParker

07.05.2019 | 10:15

Velice frustrující sledovat.. Odporné čeho jsou někteří lidé schopni :(
Odpovedať X
PhilB

07.05.2019 | 11:03

Já si myslím, že pořád nejsme na jadernou energii dostatečně připravený. Jsme jen lidi a lidi dělají chyby. I Fukušima byla do jisté míry lidská chyba - malé zábrany proti vlnám. Ta energie je sice pěkná, ale kam se dává odpad ? Do země, pokud se někdy dostane do spodní vody jsme všichni mrtví. A ty hávarie se na nás podepisují dodnes. Do toho všeho bojujeme se změnou klimatu a kůrovcem. Co to pro nás znamená ? Lesy se kácí a půda schne, protože vodu nemá co zadržet. Do toho se planeta globálně o pár stupňů otepluje. Jenže řešit se to mělo už po první světové válce, teď už je pozdě. Za pár let nebude co pěstovat. Hádám jsme poslední generace, která to ještě jakž takž přežije, ale naše děti budou chudáci.
Odpovedať X
MaYtIn

07.05.2019 | 11:28

Planéta sa dá ochladiť aj umelo a stromy sa dajú stále zasadiť,radikálna zmena ešte príde a populačný rast sa zastaví na úrovni toho čo sme schopní vypestovať,to asi dáva zmysel.Navyše nevieme čo za technológie má USA,Čína,či Rusko ktoré si držia v tajnosti v prípade núdze.Ďalej je tu možnosť že raketový priemysel zažije boom v podnikateľskej sfére a začnú ľudia dovážať zdroje z vesmíru a vyvážať odpad k slnku... Jadrová energia je stále v pohode,to len komunisti si nechceli pomôcť pretože boli egoisti a snažili sa všetko ututlať.
Odpovedať X
Alex555

07.05.2019 | 12:35

Tak ako keď máme na INES stupnici zopár príkladov na (skoro) každý stupeň ohrozenia tak to o niečom asi svedčí. Ale nemyslím, že teraz technológie sú na vine. Čím viac vieme tak tým lepšie sa môžeme poučiť. Stále lepšie keď sa má stať niečo, na čo sme ako tak pripravený ako keby sa malo stať niečo, o čom ani len nevieme že sa môže stať. Bohužiaľ, takéto katastrofy sú cena za pokrok. To isté bolo s pásmi do aut a so všetkými ostatnými bezpečnostnými prvkami. Kým sa nám ich podarí zaviesť musíme sa predrať cez bandu nafúkaných kokotov, ktorí sú samozrejme vo výhode, lebo sa nezastavia pred ničím aby dosiahli to čo chcú.
Odpovedať X
kuzmici

07.05.2019 | 12:58

Daj sa ty vyviesť k slnku....Jediná katastrofa pri vývoze tak si ľahni rovno na gril..alebo sa dobre natri olejčekom.Príklad!. Ideš do obchodu a so svojim nákupom
už vezieš vec ktorej sa chceš proste zbaviť,Napr poondený plastový obal ktorý ti keď sa napapinkáš zavadzia a jebneš ho do košička čo je určeny na plastove vecičky a to je všetko.... A znovu na nákup. Odpoved: Už teraz sme v prdeli a velmi hlboko............Priroda si to zariadi a dufam že čoskoro!!!!!!!!!!!
Odpovedať X
TMass

07.05.2019 | 13:29

@PhilB Jaderná energie právě může naši planetu zachránit. Naše elektrárny na obnovitelné zdroje zatím prostě nejsou tak efektivní. Elektrárny na fosilie jsou právě to největší zlo, co stojí za změnou klimatu. Ti lidé, kteří bohužel zemřeli na následky jaderných katastrof jsou ničím v porovnání s tím, kolik lidí zemře na otravu životního prostředí následkem spalování fosilních paliv. Podle těch predikcí by se měla světová populace zaseknout nekde kolem 11 miliard, i u nás kdysi populace hodně narostla, třeba moje babička byla ze 7 dětí. S vylepšením technologie zemědělství právě v těch zemích by se to mělo zvládnout. A u nás je víc lesů, než bylo v 18. stol. K čemu je u nás orná půda, když se na ní stejně nepěstují potraviny ale řepka olejka? A největší zakázka 21. století u nás nebude dostavba Temelína, ale revitalizace životního prostředí, tzn. obnova remízků, mokřadů, rušení drenáží a pod. Když se to dělá efektivně, tak jde cokoliv, např. Nizozemsko má 3,5 větší hustotu obyv. než ČR, hospodaří na menší ploše a ještě potraviny vyváží a k tomu si dovolí pěstovat i nesmysly jako třeba tulipány.
Odpovedať X
Kasti161

07.05.2019 | 14:58

@PhilB nevíím ČR rad. odpad do země ještě nedává , ale je to v plánu až v budoucnu zatím ještě není ani na sto procent vybraná oblast pro uskladnění ... navíc se tento odpad bude znovu recyklovat a to formou, že až vyvinou technologie, aby ho znovu mohli použit, protože se využívá jen pár procent ... za další míchat do toho kůrovce a globální problémy je trochu přehnané ... jsou to odlišné věci, ano jsou to globální problémy, avšak mluvíš tu o problému co nastal a už se pojali opatření, aby se už nikdy neopakoval. Po té je tu druhý problém z jíného okruhu který nastal a stále přetrvává a lidé se snaží ho zamezit ... nejdřív si zjisti jak to ve skutečnosti je, doporučuji navštívit Dukovany ... Globální oteplování je problém, ale cpát to všude a dávat to za vinu věcem, který nemají s tím tak ůplně co dělat je akorát hloupost a nic tim nevyřešíš jen dáváš špatné informace lidem co o tom zase tak moc nevědí
Odpovedať X
PhilB

07.05.2019 | 17:48

@Kasti161 Ty dvě věci jsem napsal záměrně. Je to jedno s druhým co nám pomalu ubližuje. A ano, stromy se dají rozhodně znovu zasadit, ale jde o to, že než se kořeny rozrostou, ty původní uhnijou. @TMass ANO může, nicméně nesmí se dít takové chyby a člověk prostě chyby dělá. Co se týče pěstování potravin tuším, že za tím stojí EU nebo je třeba změnit legislativu. Což se nestane dokud bude šéfem Babiš se svojí firmou. @Kasti161 Co se týče návštěvy Dukovan tak blízký známý tam pracuje. Co si budem, ten odpad je třeba někde skladovat a ať se skladuje tam nebo tam, je nebezpečný.
Odpovedať X
Deluxa

08.05.2019 | 17:23

@MaYtIn wau o umelom ochladzovani planety som este nepocul ale pre pobavenie mozes uviest nejaky zdroj. :D
Odpovedať X
polyfenes

08.05.2019 | 18:28

@PhilB Fukušima chybou nebyla. Byla podle předpokladů perfektně nachystaná na všechny očekávatelné problémy. Nikdo nečekal, že by mohl přijít takový vlna. Historicky to nebylo popsáno. K odpadu - pokud se předepsaně zlikviduje, tak zůstane na tisíce let bezpečný. Ty největší svinstva se vitrifikují, takže se nedají vyluhovat vodou.
Odpovedať X
komodor

09.05.2019 | 23:06

@MaYtIn Guardian predsa nemôžeš brať vážne :) Čo za chvíľu? Sputnik a Aeronet? :D
Odpovedať X
Amadys33

09.05.2019 | 23:47

@TMass Mít hodně dětí bylo do doby rozšíření kvalitní ochrany úplně normální... I víc jak deset dětí nebylo ještě v dobách mezi světovými válkami žádnou extra výjimkou. Ne nadarmo se z těch dob říká: sex je zábava chudých. :-) Jinak se zbytkem souhlas.
Odpovedať X
oldis

12.05.2019 | 18:01

@PhilB ja si myslim ze lidi na kaldivo jeste nejsou dostatecne pripraveni. kdyz neco nezacnes pouzivat, tak na to nikdy nebudes pripravenej a vzdycky se ti stane nejaka nehoda.
Odpovedať X
PrekrmenejMourek

14.05.2019 | 14:57

@PhilB ve Fukušimě měli zábrany proti tsunami i proti zemětřesení, ale když udeřilo oboje najednou, tak to nezvládli
Odpovedať X
polyfenes

14.05.2019 | 17:40

@PrekrmenejMourek Počítalo se i s obojím. Na tsunami byli dobře připravení. Dokonce zvětšovali hráz tak, aby odolala tsunami vysoké 10 metrů. To se stalo po tsunami z roku 2004. které zasáhlo jižní Asii.
Odpovedať X
Alex555

14.05.2019 | 20:00

@Amadys33 Tak deti sa plodili lebo nebolo peňazí na otrokov a na poliach musel niekto robiť. A potom sme sa začali chytať s dobou a technológiou a môžme si všimnúť ten posun v mentalite. Môj starký je z 10 detí, starká bola zo 7 detí, na druhej strane starký tiež asi zo 6 detí a starká z asi 5tich. Ked ich súrodenci majú deti tak je to dokopy koľko? 60 ľudí? A o generáciu neskôr už sú to 2-3 deti na jeden pár a o generáciu na to sme my... generácia, kde ak sa pozrieme na štatistiky tak v Rusku je 1 000 000 potratov každý rok? To je populácia Slovenska vyhladená každých 5 rokov. Ako keď sa ľudia v 60tke dívajú na dnešný svet tak ako nie je divu, že si potom šomrú popod nos ako je to dneska na hovno celé keď v detstve jazdili na koňoch a dožívajú sa doby kedy budú mať dobre že nie LCD monitory aj v rakvách. Ja len že s týmto posunom sa sex stáva zábavkou krajín tretieho sveta. A bude to problém ktorý už vidno v Japonsku. Ale je to riadne zaujímavý problém ako sa môže tak radikálne zmeniť pohľad na dôležité problémy behom troch generácií.
Odpovedať X
mitopito

07.05.2019 | 11:03

boli to vážni parchanti
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 11:58

@admin vie mi niekto poradiť popr povedať, že prečo nemôžem pozerať topserialy na mobile? do včera mi to v pohode fungovalo, a od večera mi to nejde? ďakujem
Odpovedať X
xhaper

07.05.2019 | 15:30

@silvia_u presne tak aj mne... akoby sa mi po pár sekundách stránka len tak zamrzla a nešlo nič... myslel som si, že bude niečo v mobile alebo v Safari a tak som prečistil log prehliadaču atď až som reštartoval mobil a aj tak nič... po stiahnutí chromu som zistil, že keď chceš pustiť seriál, tak ťa to hodí do apple store na stiahnutie nejakej hry či čo a v tedy to zamrzlo aj tam... je to na prd lebo by som veľmi rád pozeral v posteli na mobile či v buse a podobne... alebo topserialy aplikáciu, to by bolo mega super
Odpovedať X
Administrator

07.05.2019 | 16:09

Ospravedlňujeme sa, už by to nemalo robiť.
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 16:30

@xhaper ano úplne ako ty som to mala :) ale už to dali do poriadku takže ďakujeme :) inak s tou appkou- to by bolo super inak dobrá myšlienka veru
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 16:30

@Administrator ďakujeme
Odpovedať X
factor224

07.05.2019 | 16:47

@silvia_u jj,aj keby bolo treba zaplatiť 10-20€ za používanie tejto stránky by sa to stále oplatilo
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 17:00

@factor224 ti poviem, že za takúto appku by som v pohode zaplatila, aj prispela, som žila v dominikánskej republike rok a fičala som iba na tejto stránke a apple tv
Odpovedať X
Administrator

07.05.2019 | 17:23

@silvia_u Mobilná appka je nereálna.
Odpovedať X
silvia_u

07.05.2019 | 17:30

@Administrator a to je veľká škoda ale aj tak dík za odpoveď
Odpovedať X
YNWALFC

07.05.2019 | 17:34

@factor224 ja to tvrdim furt. Adminove by meli zpenezit topserialy a z vydelanych penez napr. platit titulkare. Bylo by to ku prospechu vsem stranam
Odpovedať X
Ucho

07.05.2019 | 17:51

@YNWALFC Netrep somariny. Kto by platil keď si to inde moze pozrieť zadarmo a aj titulky máš. A platiť chceš a ani si si premium nekúpil.
Odpovedať X
ARTY

07.05.2019 | 21:10

@Ucho tak tak...
Odpovedať X
TMass

07.05.2019 | 12:11

Už traileru to vypadalo hodně dobře, jen sem se bál, že tam budou pindy před začátkem. Ale nejsou, jen velmi krátký úvod od hlavní (nejspíš) postavy, jde se hned na věc. Jako kdyby film Titanic začal nárazem do ledovce. Tenhle seriál má neuvěřitelnou hustou atmosféru.
Odpovedať X
Lordek

07.05.2019 | 12:19

@TMass tak je to od produkce HBO musi se cekat uroven celkove :)
Odpovedať X
komodor

07.05.2019 | 21:42

@TMass
Odpovedať X
shadowfear22

07.05.2019 | 12:19

toto viac vydesi ako akykolvek horor..psycho
Odpovedať X
Cikii_

15.05.2019 | 20:52

@shadowfear22 Hlavně protože je to realné
Odpovedať X
Peyote25

07.05.2019 | 13:44

Pekne spracované si myslím :)
Odpovedať X
rico12

07.05.2019 | 13:55

Vypadá to zajímavě, zatim palec hore :)
Odpovedať X
Ucho

07.05.2019 | 14:31

Šup do obľúbených
Odpovedať X
Zajdaa

07.05.2019 | 14:44

Pecka, škoda že já blbec si kvuli tomu zařizoval HBO GO :D Naštěstí tam je první měsíc zadarmo.
Odpovedať X
HaTReD

07.05.2019 | 14:59

Pekne vidieť ako starí došťatí dedovia vedia pokaziť život a budúcnosť tisícom,statisicom ľudí.. ten starý namiesto nariadenia evakuacie rieši otázky politiky a leninizmu.. kurva dúfam že sa v pekle smaží... sranda že takto to je často krát aj v dnešnej dobe, starí dedovia ktorí to maju za pár riadia svet
Odpovedať X
Blurrryface

12.05.2019 | 16:16

@HaTReD Souhlasím! Tuhle myšlenku mám v hlavě pokaždé když slýchávám(nebo se účastním) u voleb.
Proto mám (asi nepopulární názor), že starší lidé by neměli volit.
Odpovedať X
oldis

13.05.2019 | 21:23

@HaTReD no hlavně jestli si postřehnul tak se rozhodnul na základě informace že jen hoří střecha a asi vybuchla nějaká nádrž a kontaminace je nízká. Nevěděl že se kusy reaktoru válí všude okolo a na město míří mrak plnej prachu z obsahu reaktoru. Kdyby to věděl třeba by rozhodnul jinak.
Odpovedať X
oldis

13.05.2019 | 21:24

@Blurrryface domnívám se že volit by měli jen ti kteří mají čas sledovat politiku, tedy děti a důchodci, ostatní čas nemají, musí pracovat.
Odpovedať X
sima231

21.05.2019 | 18:10

@oldis myslím si, že oni to vedeli všetci len nechceli, aby sa to rozšírilo ;)
Odpovedať X
theGirlWithTheSmile

07.05.2019 | 15:05

Zimomriavky celý čas, a tiež sa na to ťažko pozerá keď si predstavím že sa to skutočne stalo
Odpovedať X
Angie23493

07.05.2019 | 22:07

@theGirlWithTheSmile podobne..
Odpovedať X
Matistikoff

07.05.2019 | 15:53

snáď sa bude chernobylu dariť viac ako kolegom u game of thrones
Odpovedať X
Helixx

13.05.2019 | 19:36

tu pisali scenar tiez ti dementi d&d? :D @Matistikoff
Odpovedať X
oldis

17.05.2019 | 01:05

@Helixx scénář Craig Mazin
Odpovedať X
Azeretka55

07.05.2019 | 16:10

Zatím se mi to moc líbí - působí to autenticky, výborné herecké výkony, dobrá kamera, super!
Odpovedať X
NutelakCZ

07.05.2019 | 16:14

Vypadá to na velmi dobrý seriál, ale to co mi bude vadit je socialismus . Samozřejmě že bez něho to nejde. Když ale vidím chování těch pánů v kravatách, nedokážu pochopit zastánce socialistické ideologie.
Odpovedať X
GreenArrowCZE

07.05.2019 | 16:16

@NutelakCZ spíš komunisty mužou za to chtělí to utajit
Odpovedať X
misok9

07.05.2019 | 16:18

kto vie kolko je na tom pravdy?
Odpovedať X
YNWALFC

07.05.2019 | 17:36

@misok9 vetsina. Serial by mel navazovat primo na filmy onhavsrii v Chernobylu
Odpovedať X
faethor

07.05.2019 | 23:30

@misok9 môžeš si pozrieť aj oficiálne dokumenty a kde hovoria aj ľudia čo to prežili. Takisto fakt je ten, že trvalo niekoľko dní kým priznali svetu, že sa to stalo kedže radioaktivny mrak putoval ďalej po europe a nemohli to už utajiť.
Odpovedať X
Azeretka55

08.05.2019 | 10:21

@misok9 Já jsem o tom načetla docela dost, sice už je to dávno, takže si nepamatuju všechny detaily, ale zatím se mi zdá, že jedou přesně podle skutečnosti (jména sedí, kdo kdy jak umřel zatím taky sedí, pamatuju si, že jsem četla i o tom, jak se na ten požár s nadšením dívaly i malé děti a jak těm divákům ten požár připadal krásný kvůli té specifické barvě). Takže podle mě se zatím drží skutečnosti prakticky na 100 %.
Odpovedať X
Matyasko

07.05.2019 | 16:35

Koukal jsem se na trailer a pecka
Odpovedať X
Simissis

07.05.2019 | 16:53

Tak na toto som čakala tak dlho... Nemá to chybu.... už sa neviem dočkať pokračovania ... :)
Odpovedať X
Mick

07.05.2019 | 17:02

Ať sleduji cokoliv tak nemohu přestat myslet na Cersei... Svině jedna
Odpovedať X
komodor

07.05.2019 | 21:40

@Mick Tam bola nejaká Cersei?
Odpovedať X
Seemani

08.05.2019 | 20:33

@komodor pozri si GoT
Odpovedať X
komodor

08.05.2019 | 21:33

@Seemani bože, nie ešte aj tu... dajte pokoj
Odpovedať X
Nixi

09.05.2019 | 21:41

@Mick :D :D
Odpovedať X
Seemani

10.05.2019 | 10:18

@komodor pýtal si sa, dostal si odpoveď. nabudúce daj pokoj ty, ak sa ti daná odpoveď nepáči.. Cersei je v GoT...nič viac, nič menej...
Odpovedať X
komodor

10.05.2019 | 17:41

@Seemani tak s tym vaším gay of trones neotravuj ešte aj tu ... kunda
Odpovedať X
Seemani

10.05.2019 | 20:28

@komodor odpovedala som na otázku, to že tvoje iq to nedokáže spracovať je tvoj problém. sťažuj sa u kundy, ktorá ťa vychovala...
Odpovedať X
komodor

10.05.2019 | 23:00

@Seemani Odkážem to tej tvojej kurve čo ťa vykotila.,.. kunda
Odpovedať X
Seemani

12.05.2019 | 19:02

@komodor :D fandím tvojej úbohosti, mentálne chúďatko bez štipky charakteru.. pardon, preložím ti to, aby pochopila aj tvoja jednoduchosť.. Si kokot :D
Odpovedať X
P_danihel

14.05.2019 | 05:56

@Seemani nerieš ho, jedného dňa dospeje :)
Odpovedať X
PrekrmenejMourek

14.05.2019 | 15:00

@Mick mrdka plešatá ostříhaná sekačkou
Odpovedať X
ChickenFlash

07.05.2019 | 17:25

Vypadá to moc dobře, mohli by z toho udělat S.T.A.L.K.E.R serial :D
Odpovedať X
hnusak

07.05.2019 | 19:16

@ChickenFlash Nechápem prečo hejty, ved stalker bol popiči a kto vraví že nie tak to nevedel hrať :D
Odpovedať X
oldis

13.05.2019 | 21:27

@ChickenFlash stalker ten původní knižní nebo tu hru co s tou knížkou nemá nic společného?
Odpovedať X
hnusak

14.05.2019 | 05:16

@oldis Myslím tú hru ktorá bola fakt popiči a knižku som nikdy nečítal ale sťahujem hned.
Odpovedať X
romanana4

07.05.2019 | 18:43

Vynechali dosť podstatne fakty, tym myslím to, co havárii predchádzalo. Len spomenuli, ze robili test, ale ako test prebiehal a kto to vlastne cele “spackal” to vôbec neukázali, co je podla mna dosť chyba a podstatná informácia, ktorá tu chyba.
Odpovedať X
Bassko

07.05.2019 | 21:35

@romanana4 Predpokladám, že sa to všetko dozvieš ďalej v príbehu, pretože ako môžeš vidieť, tak príbeh nemá klasické lineárne rozprávanie, ale už v úvode si si mohol všimnúť aj retrospekciu. Rozprávanie sa stáva zaujímavejšie a pútavejšie, ak je niečím iné a ak sa vyskytnú otázky, na ktoré získavaš odpovede až časom. Takže sa pokojne usaď a užívaj si seriál, ktorý vyzerá úžasne.
Odpovedať X
Lojcice

07.05.2019 | 22:32

@romanana4 to podle mě rozvinou v dalších dílech ve formě flashbacku
Odpovedať X
Administrator

07.05.2019 | 22:37

Určite to bude v ďalších epizódach, potvrdené tvorcom:
https://twitter.com/clmazin/status/1125637179303063552
Odpovedať X
Jeff-_-

08.05.2019 | 02:21

@romanana4 dost mozne je ze budu flashbacky
Odpovedať X
Azeretka55

08.05.2019 | 10:22

@romanana4 Myslím, že mají v plánu to odkrýt postupně.
Odpovedať X
Nixi

09.05.2019 | 21:42

@romanana4 určite to odkryjú postupne..tak sa to robí, ešte keď dajú v úvode záver..
Odpovedať X
Dragoncz

07.05.2019 | 20:10

Ještě cz/sk dabing a je to pecka (ale i bez toho se dá obejít :) )
Odpovedať X
Azeretka55

08.05.2019 | 10:27

@Dragoncz Dabingem by to podle mě zazdili, stejně jako se dabingem zazdí většina filmů a seriálů. Je tedy fakt, že když prvně řekli "Čchernoubl", tak jsem se trochu zamračila, protože jsem doufala, že aspoň u tohoto názvu budou respektovat originální výslovnost, ale postupně už to i v rámci 1. dílu začali říkat líp, takže jsem spokojená. Hlavně ne dabing.
Odpovedať X
Dragoncz

09.05.2019 | 16:38

@Azeretka55 český dabing je jeden z nejlepších na světě, tak nevím proč by tam neměl být. Například se podívej na "Game of thrones" tam je podle mně dabing dobrý. Potom jsou tu "Vikingové" tam to taky ujde. A neříkám že dabing je u všech serilů dobrý např. "Rick and Morthy" tam je dabing strašný.
Odpovedať X
Azeretka55

09.05.2019 | 18:16

@Dragoncz Český dabing BYL jeden z nejlepších někdy před 20 lety, to už dávno neplatí, navíc se v českém dabingu dělá ta obrovská chyba, že vybírají dabéry tak, aby byli podobní hercům vizuálně, ale nikoliv hlasově. Takže ten dabing pak absolutně hlasově neodpovídá originálu a jakmile člověk jednou zaslechl hercův originální hlas, tak mu ten dabing pak rve uši. Navíc se v dabingu mění význam spousty vět, protože ne všechno se dá přeložit tak, aby byl zachován původní smysl (a třeba i vtip) a ještě to vyšlo dabérům do pusy. Takže za mě tedy u všeho jedině titulky (a i ty bývají dost nepřesné).
Odpovedať X
Nixi

09.05.2019 | 21:45

@Dragoncz áno český dabing je dobrý..ale nechápem prečo to ľudia vyžadujú, alebo sa nedívajú na seriál, kým dabing nie je.. pri filmoch ok ale seriály? Veľa krát sú seriály tematické, to znamená, že je tam napríklad nejaká kultúra, a tá výslovnosť práve tomu dodáva ešte viac na hodnote (rusi, škóti, napríklad šľachtické rody hovoria zastaraným spôsobom)..takže ja a seriály s dabignom ? určite nie..maximálne sitkomy..
Odpovedať X
oldis

13.05.2019 | 21:28

@Nixi protože někteří neumí číst.
Odpovedať X
Vlk441341

07.05.2019 | 20:20

Je to skvělej serial za mě top. Ukáže vám vic tu situaci jak ji řešili. Těšil sem se na něj 1 měsíc a stojí za to. Doporučuju
Odpovedať X
Vikimaus

07.05.2019 | 20:41

Ako vecsina tiez som sa tesil,trosku mi vadi ze je to v anglictine viac by mi pasovala rustina ale ok chapem.Po vizualnej stranke vyborne vzdy ma zaujimal pohlad do toho zniceneho reaktoru a dockal som sa :) Obsadenie tiez dobre.Ma to tu Cernobylsku atmosferu ako som ocakaval.Vobec by mi nevadilo keby celu seriu vyhodili naraz. :) :)
Odpovedať X
semperfortiskris

08.05.2019 | 23:52

@Vikimaus mne asi jediné čo prekáža je ten britský akcent. Ani nie angličtina ako taká. Keby mala taký ruský nádych tak by to bolo geniálne. Škoda no. Ale aj tak je to výborné.
Odpovedať X
Nixi

09.05.2019 | 21:46

@semperfortiskris presne, tiež som čakala aspoň akcent :/ veľká škoda, že sa tomu nepovenovali..
Odpovedať X
otofon

07.05.2019 | 21:10

Jo, vypadá to dobře po prvním dílu. Ale i když chápu že chtějí zdůraznit ten šlendrián, který vedl ke katastrofě, tak podle mě některé věci dost přepískli. Například to, jak doktor v Pripjaťské nemocnici neví k čemu slouží jódové tablety. Jako, kdo stejně jako já, pamatuje, jaká byla branná výchova za komančů, tak ví, že tyhle věci ohledně jaderné války do nás hustili horem dolem. Já nebyl zrovna premiant, ale že se používají jódové tablety při ozáření jsem věděl i jako kluk. A že by to nevěděl doktor z městečka, kde prakticky všichni pracují v atomové elektrárně? No nevim. A takových momentů tam bylo víc.. Ale jak říkám, zpracováno jinak moc hezky.
Odpovedať X
blackjack7819

07.05.2019 | 22:28

Ja som to pochopil tak, že toho doktora ani nenapadlo, že by mohol byť problém s rádioaktivitou, veď elektráreň bola "bezpečná" "bezporuchová" "všetko funguje tak ako má" "nič také sa stať nemôže"...
Odpovedať X
Nini

07.05.2019 | 22:50

@otofon ono to skôr bolo myslené, že načo by im tie jódové tabletky boli, v zmysle toho, že si vôbec nepripúšťali, že by nejaké žiarenie mohlo byť, keďže ich stále držali v tom, že sa jedná len o požiar strechy a nie to, že doktor nevedel načo slúžia
Odpovedať X
Hellcat

08.05.2019 | 09:34

@Nini Připouštíš nepřipouštíš, pokud je to nejbližší nemocnice u jaderné elektrárny, tak by to měli mít z principu v dostatečné zásobě, na tohle ostatní narážejí a naprosto s nimi souhlasím. Tohle se nepovedlo......a přesně komančové do nás hustili horem dolem tyhle věci a o svoje životy by se nebáli, to je trochu přehnané, ale je na tom hezky vidět, jak se lidi víc báli systému než smrti.
Odpovedať X
Azeretka55

08.05.2019 | 10:30

@otofon Souhlasím s ostatními - ten lékař samozřejmě věděl, co to je, ale reagoval ve smyslu "a k čemu by jako měly být", tzn. "na co bychom je jako měli potřebovat, když se přece nic neděje".
Odpovedať X
Azeretka55

08.05.2019 | 10:34

@Hellcat Jenže (jak bylo v prvním díle mnohokrát zopakováno), oni byli přesvědčeni o tom, že jádro bouchnout nemůže (a byli o tom přesvědčeni i tamní špičkoví jaderní inženýři, takže ani lékaři v nemocnici logicky nepředpokládali, že by taková možnost vůbec existovala).
Koukáš na to dnešní optikou, kdy už víme, že se šeredně zmýlili, ale oni zkrátka tehdy uvažovali jen v těch intencích, že jádro vybuchnout nemůže a basta.
Odpovedať X
XmatuliX

07.05.2019 | 21:17

Dost dobrý...a creepy :( :D
Odpovedať X
komodor

07.05.2019 | 21:37

Po dlhej dobe niečo vážne super. Atmosféra by sa dala krájať...Epicky natočené...10/10
Odpovedať X
Ales13

07.05.2019 | 21:44

!!SPOILER!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Černobylská_havárie
Odpovedať X
Seky02

07.05.2019 | 22:03

Neskutečné seriálové dílo... Jak po stránce kamery tak i po stránce věrohodnosti (tedy aspoň zatím) Atmosféra v tomto filmu by se dala krájet nožem. A je neskutečně dobře ukázáno jak v té době komunismus fungoval... Moc se těším na další díl 10/10
Odpovedať X
oldis

15.05.2019 | 10:45

@Seky02 qno, takovou kameru sem v serialech uz dlouho nevidel.reklbych velmi povedená, když si představím že by použili takovou tu rádoby dokumentárně akčí, jakoby z ruky roztřesenou, nebo závod o co nejvíc střihu za sekundu, tak by to byla spíš fraška.
Odpovedať X
TOPO

07.05.2019 | 22:53

Komunisti zase ukazali pravu tvar:) vsetko ututlat. Fak huste zatial super pecka
Odpovedať X
MaitieS

08.05.2019 | 10:56

@TOPO Wow. Pretože US apod. hneď zo šupy by toto povedala verejnosti, že sme to posrali a že všetci čo tu žijete skapete... samozrejme že každý by to ututlal ale tak ľudia sú už tak moc rozbitý pro-americkými médiami, že keď tam je Soviet Union tak instant trigger všetci...
Odpovedať X
Pauwel

08.05.2019 | 18:31

@MaitieS Jak říkáš viz MKULTRA projekt https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_MKULTRA taky se to dostalo na veřejnost po kolika letech ;-) Na toto by byl také zajímavý seriál.
Odpovedať X
oldis

15.05.2019 | 10:48

@MaitieS pardon, ale ja ne. tak za prve dost chapu pohnutky jednotlivich akterů a tedy jejich rozhodutí. a nez me nekdo zacne napadat ze to teda schvaluji, tak neschvaluji, chapat proc a schvalovat sou dvě rozdílné věci.
Odpovedať X
jaroe

07.05.2019 | 23:29

Scary movie 19 aneb Slunce,seno,Cernobyl.
Amfikcia o realnej udalosti.
Odpovedať X
kloton

08.05.2019 | 07:53

@jaroe Jediné čo je tam americké je jazyk (aj ten je anglický) neviem o čom meleš. Je to spracovené kurevsky reálne vrátane zaslepenosti a viery strane (jedinej komunistickej)
Odpovedať X
jaroe

08.05.2019 | 09:50

@kloton Naivite sa medze nekladu.
Kurevsky ocividna je zaslepenost serialovych onanistov slepo verit vyplodom scenaristu,ktoreho urcite prvoradou povinnostou je drzat sa realnej udalosti. Rapuanskej spolocnosti HBO,z portfolia noldavskej WarnerMedia, nejde len o zisky ,oni aj musia svojim vysielanim vzdelavat a vychovavat dalsie generacie historikov a celkovo inteligencie po celej planete. Lzibutsky scenarista prisahal 3x na Bibliu,ze scenar je pravda,cista pravda a nic,len pravda ,pretoze by ho inak dzihadisti z Westworldu zotali.
Sved urobil tradicne vybornu robotu.
Odpovedať X
kloton

08.05.2019 | 10:21

@jaroe Takto:
To ako je to spracované a realita sú 2 veci. Vo všetkých filmoch a seriáloch sa musí preháňať, lebo život a jeho príbehy sú neskutočne nudné, tak sa radšej nahustia, aby aspoň niekoho zaujali.
Je mi jasné, že sa to nemuselo takto odohrať (a to ako sa čo stalo sa asi nikdy nedozvieme) no zatiaľ zo všetkých filmov a dokumentov je tento ten, čo mi dal najreálnejšiu predstavu o katastrofe, ktorú som si ani nevedel predstaviť.

Tvoja zaslepenosť (fujky amerika) asi tiež nemá hraníc. Mal by si si pozrieť zopár videí aj z Ruska, možno by si pochopil, že to tam nie je lepšie. Amíci aspoň ovládajú svoje remeslo (v tomto prípade filmárske), kým o ruskom remesle viem akurát "Technika Balšaja, job svoj mať"
Hnusných videí z amerických ulíc si predpokladám videl dosť. tu máš niečo z ruska: https://navratdoreality.cz/brutalni-utoky-v-moskve-2-videa-6706.html#
Odpovedať X
VladoL

10.05.2019 | 16:26

@jaroe Čo si ty za kokota...
Odpovedať X
dannesnera

20.05.2019 | 00:31

@jaroe Vtip je v tom, že tady ani není potřeba něco extra přikrášlovat, Komunismus má nesčetně achillových pat a ne náhodou to vyústilo v minimálně jednu z (prozatím) největších katastrof. Otázka je, co přijde příště a kolik toho utají, když podobně fungují i dnes. Samozřejmě scénárista může něco upravit, aby z toho bylo větší drama a celkově to určitě nebude 100% tak, jak se to událo. Ale minimálně si můžeme říct, že takhle nějak to bylo. Na druhou stranu se dá předpokládat,že se snažili co nejvíce přiblížit událostem tak, jak se opravdu staly.
Odpovedať X
eleine

07.05.2019 | 23:42

jj,já to zažila,bylo mi 17,tak nějak to odpovídá skutečnosti. Zrovna jsem jela do školy,když jsme se to dozvěděli. Bylo 28.4.1986.
Odpovedať X
Cobo

08.05.2019 | 00:48

Úvodná časť super...nech tu pridajú tie ďalšie čím skôr :) .... tí hasiči museli svietiť keď to hasili... :(
Odpovedať X
GeorgiiniS

08.05.2019 | 11:33

@Cobo SMUTNÉ!! Ale ten komentář je TOP
Odpovedať X
JozefxXx

08.05.2019 | 01:12

Spoiler!
Wow. Na to som sa tešil už mesiace. Vzdávam poklonu stránke topserialy za skoré pridanie 1. časti aj tituliek, tuším ešte len dnes bola premiéra na HBO. Mňa osobne táto téma veľmi zaujíma, raz by som sa tam chcel aj osobne pozrieť. Teraz k epizóde. Také detaily, ktoré som si všimol : názov epizódy je 1:23:45 , čiže čas kedy sa stala ta nehoda a zároveň je ten čas na budíku kedy Ďatlov spácha samovraždu, tuším o 2 roky neskór. Ďatlov keď nahrával tie kazety s ,, priznaniamy" hovoril, že dostal 10 rokov nútených prác, ale povedal žeby si za to čo vykonal zaslúžil smrť. V tej elektrárni si podľa mňa len nedokázal pripustiť také zlyhanie a správal sa akoby sa všetko malo vrátiť do poriadku, lenže to sa nestalo. Ako ďalej hovoril, niekto musel niesť zodpoednosť. Podľa mňa vrchol politického režimu/presvedčenia (idiotizmu) prestavoval ten ,,starý pán s paličkou" nejaký predseda či čo, ktorý v duchu socializmu ponechal tých ľudí v Pripyati napospas radiácie.
Prvá časť je plná napätia a neistoty. Uvidíme ako bude seriál pokračovať ale za mňa zatiaľ 10/10
Odpovedať X
Nini

08.05.2019 | 14:13

@JozefxXx ten na začiatku nebol Ďatlov, ten len o ňom hovoril, to bol ten odborník na jadrové reaktory Legasov, ktorému na konci volali... na začiatku bol trochu "starší", ale mačka a deka na pohovke bola tá istá
Odpovedať X
VladoL

10.05.2019 | 16:22

@Nini Ak ti neušlo, rozdiel bol len dva roky. Takže ako tá deka, tak aj tá mačka mohla byť tá istá, aj vyzerať tak isto. Ale on, pod vplyvom extrémneho stresu za posledné dva roky už ten istý človek byť nemusel.
Odpovedať X
VladoL

10.05.2019 | 16:23

@Nini PS: A preto máš za mňa mínus, ty hnidopich :P :D
Odpovedať X
madnaive

08.05.2019 | 01:39

Lidstvo vymře vlastní rukou.
Odpovedať X
robdohany

08.05.2019 | 01:59

lakocinka
Odpovedať X
Acertea

08.05.2019 | 04:35

Myslela jsem, že půjde o hororový seriál. Daný námět k hororovému zpracování vysloveně vybízel. Škoda. Dále již sledovat nebudu.
Odpovedať X
JozefxXx

08.05.2019 | 12:10

@Acertea keď chceš horor, tak si pozri film Černobyľské denníky.
Odpovedať X
MeTeo1580

08.05.2019 | 18:10

@Acertea Ta tvoja veta fakt škoda reči
Odpovedať X
radussh

08.05.2019 | 18:18

@Acertea má to byť dráma, nie horor.. ale každopádne nevieš, čo bude v ďalších častiach, takže podľa mňa si na to zanevrela priskoro, ja by som tomu ešte dala šancu :) rozhodne na tom niečo hororové je.. neviem, či niektorí čakali zombíkov alebo čo, ale už len samotný fakt, že niečo tak strašné sa naozaj stalo a dosť realistické spracovanie má podľa mňa dosť hororový nádych :)
Odpovedať X
Acertea

08.05.2019 | 18:25

@radussh Čekala jsem, že radiace způsobí určitou mutaci genetického kodu a lidé přestanou být lidmi.
Odpovedať X
Patress88

08.05.2019 | 20:40

@Acertea tebe pekne kuruje moja :D vies vobec co sa stalo v cernobyle o com to vlastne je ? :D neuveritelne
Odpovedať X
Azeretka55

09.05.2019 | 22:43

@Acertea Takovou hlupačku člověk nevidí každý den. To nám chceš říct, že jsi nevěděla o tom, že se to skutečně stalo, Černobyl ti nic neříkal a myslela sis, že to bude něco o zombících? A pokud jsi o Černobylu věděla, tak nechápu, jak by sis mohla myslet, že z toho někdo udělá nějaký debilní horor. To je přece už jen s ohledem na pietu ke všem, kdo kvůli tomu zemřeli, úplně nemyslitelné.
To je snad blbý vtip, opravdu.
Odpovedať X
komodor

09.05.2019 | 23:15

@Acertea dúfam, že si aspoň pekná
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 07:28

@Acertea No, nevím nevím jo, ale úplně nevím, zda by něco společného s Chernobylem, měl být horror. To by tam museli mluvit s duchy, nebo nevím, ale nikdy by to horror být správně neměl. Když už, tak Thriller, protože nic nadpřirozeného či nemožného se tam nestalo. A vskutku by se to mohlo stát znovu a znovu. :)
Odpovedať X
redsune

08.05.2019 | 05:07

NAJLEPSI SERIAL }DRAMA}
Odpovedať X
Chickabiddy

08.05.2019 | 05:53

Super. Skvělé téma, skvěle podané. Rozhodně budu sledovat dál
Odpovedať X
Hellcat

08.05.2019 | 09:04

Nestačím se divit, co se tu vyvinulo za zbytečně hrubé debaty. Snad má každý právo na názor. Thraena - ty jsi možná odbornice, ale způsob jakým to předáváš dál nehovoří o profesionalitě, ale pýše a tuposti. Lidi, co se nad někoho povyšují, nejsou pro mě chytří. Spíš asociální. Pokud má člověk nějaké vědomosti, je moc hezké, když je předává přátelským způsobem, vzdělává a neponižuje. Ať jsi kdo jsi, tak si tupoň/ka. Jinak nechápu moc ty obyvatele, vidět hořící jakoukoli část jaderné elektrárny, tak panikařím. I ten doktor "na co jód". Nevím, jestli obyčejní lidé nebyli tak informovaní a nevěděli, každopádně to je smutné. Hrát si v jaderném spadu jak když padá sníh ....brrrr. Každopádně tématicky vítím a zatím zajímavé.
Odpovedať X
GeorgiiniS

08.05.2019 | 11:30

@Hellcat Pěkně napsané!
Odpovedať X
JozefxXx

08.05.2019 | 12:14

@Hellcat oni to nevedeli. Vtedy tuším ani k takej katastrofe ešte nedošlo a navyše tie úrady to ututlali. Aj ten čo volal tomu inžinérovy hovoril, že ide o tajný program. Teraz keby sa to stalo, tak by nastala panika a všetci by utekali.
Odpovedať X
babace

08.05.2019 | 12:20

@Hellcat To bylo na tom mostě, kterému se teď říká most smrti
Odpovedať X
Hellcat

10.05.2019 | 16:17

@babace a JozefxXx díky za info, zase jsem chytřejší. Jako předpokládala jsem, že opravdu moc nevěděli. Ale už si fakta nepamatuji přesně. GeorgiiniS - děkuji :)
Odpovedať X
pjooter

08.05.2019 | 12:01

Tvl bych se z lidí tady posral. Každej hned jadernej fyzik. Určitě nemůžete srovnávat fukušimu s černobilem když jen podle počtu lidí co to zasáhlo po Evropě a ted kvůli tomu umírají na rakoviny protože to v sobě měli za mlada předali malé množství svým dětem atd. Podle toho si udělejte názor všichni samy. I lidi v Čr byli postihnuti....Sice ne tak že by umřeli hned ale projeví se to na životnosti :D
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 07:32

@pjooter Aspoň jeden člověk, který si nehraje na jaderného fyzika, ale řekne to, hezky jak to je. :)
Odpovedať X
pjooter

12.05.2019 | 11:00

@Terez05 :D :D jako fakt jsem byl těch komentů tak nasranej :D že to u mě ani není možný :D
Odpovedať X
MaitieS

08.05.2019 | 12:25

Odporúčam pozrieť The Chernobyl Podcast: https://www.youtube.com/watch?v=rUeHPCYtWYQ

Dosť pekne opisujú že čo chceli docieliť v tomto seriály :)
Odpovedať X
Jenny555

08.05.2019 | 13:15

Drsný...úplně z toho šla hrůza...dobře natočený..jsem zvědavá na další díly!!!
Odpovedať X
v-m-varga

08.05.2019 | 13:17

ten poziarnik hral teho nechutneho hickeyho v the terror
Odpovedať X
Kiko2801

08.05.2019 | 14:27

Nevite nekdo kedy budu vychadzat nove dily?
Odpovedať X
michae_llla

08.05.2019 | 15:22

Neskutočne nervy mám ako si nechceli priznať, že nič nemajú pod kontrolou a že nehorela len strecha, ale nastal výbuch
Odpovedať X
lesfolies

08.05.2019 | 15:37

Wow mega mega mega prvy diel
Odpovedať X
adabroz

08.05.2019 | 16:58

Zatím to vypadá zajímavě, určitě zhlédnu i další díly. :)
Odpovedať X
mimes7

08.05.2019 | 16:59

Nič ma nevystraší viac ako realita
Odpovedať X
kankovsky28

08.05.2019 | 16:59

škoda jen toho anglického dabingu mega mě to odrazuje kdyby to bylo ukrajinsky byl by to lepší požitek
Odpovedať X
thebittertruth

08.05.2019 | 17:18

nuda, uplne mi stacil jeden 60 minutovy dokument, tu je prilis vela lyrickych scen bez vypovednej hodnoty
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 17:20

@thebittertruth Jenomže dokument a dramatický seriál je trochu něco jiného. Nemůžeš míchat hrušky s jablkama. :)
Odpovedať X
thebittertruth

13.05.2019 | 16:11

@Terez05 super, tak nech ho robia poriadne, odflaknute vypovede svedkov, co sa tyka vyobrazenia celej sitauciu 2/10 ... bodove hodnotenie suhlasi s odprezentovanymi faktami, socialisticku atmosferu vobec nevychytali, miestami mi to pripomina USA late 50's ...to ze sa to paci obycajnemu konzumentovy neznamena ze to nie je zle natocene ;) najdu sa tu aj narocnejsi divaci ;) peace out
Odpovedať X
Ghosty

08.05.2019 | 17:36

Toto je nová peckova generácia seriálov. Užívajate.
Odpovedať X
bius_cicus

08.05.2019 | 18:30

Jednu vec nechapem. Ludia, ktori pisete ze toto bola NUDA... bud ste pozerali nejaky iny serial, alebo by som naozaj chcela vediet ako by ste to natocili vy :)
Zatial pecka, som zvedava na dalsie casti :)
Odpovedať X
ARTY

08.05.2019 | 18:57

@bius_cicus tak, tak.. +1
Odpovedať X
Barca0140

09.05.2019 | 14:31

@bius_cicus To pisou takovy ti,co si asi mysleli,ze tam budou behat zombie apod..:D
Odpovedať X
bius_cicus

09.05.2019 | 18:02

@Barca0140 Alebo tí čo napísali, že čakali hororový žáner... Tento seriál nepotrebuje žiadnych zombíkov, duchov, ani akékoľvek nadprirodzené javy. Tá situácia je horor sama o sebe. :(
Odpovedať X
majo48

08.05.2019 | 18:38

masaker
Odpovedať X
Natt323

08.05.2019 | 20:14

Veľmi dobré, teším sa na ďalšie časti ❤
Odpovedať X
ChickenFlash

08.05.2019 | 20:35

Po tomhle seriálu mám ještě větší odpor ke komunismu. :D Fakt mi to připomnělo, jaký to jsou kurvy. :D Dál moc nevím, co chtějí dát do dalších epizod, no uvidíme. Ale jinak fakt pěkně zpracovaný. A není mi po tom vůbec dobře, jako kdybych taky dostal zásah radiace. :D
Odpovedať X
Darknet

08.05.2019 | 20:36

Najdiskutovanejsi serial, desat sekund som roloval na komentar. Citat komentare ani nebudem, nestiham. :D
Odpovedať X
Patress88

08.05.2019 | 20:42

silna vec, zimomriavky mam a zaroven to je aj nechutne.
o to viac to prezivam ked som tam bol 2 mesiace dozadu, videl som a dozvedel
som sa tam kade co, a teraz ked sa vzijim do koze tych ludi tam, no katastrofa.
Slava tym ktori sa obetovali a zachranili prakticky cely svet pred vybuchom.
Odpovedať X
vavazava

08.05.2019 | 21:39

uf to je nervák
Odpovedať X
grndl

08.05.2019 | 22:14

Bože, takovejch picovin se jen tak nevidí. Proč se nemůžou držet fakt a fyziky a musí si tam vnášet nějakou uměleckou licenci a vymýšlet si?
Ale co by člověk chtěl po usa/gb produkci.
Uráží to mé vzdělání. Koukněte na nultou hodinu a bitvu o Černobyl. Tady je dobrý fakt jen ten vizual. (ten je výborný)
Odpovedať X
ArtymCZ

09.05.2019 | 03:58

@grndl Tohle je spíše seriál. Né filmově zpracovaný dokumentární film. Jedná se o drama. Nikoliv faktický dokument.
Odpovedať X
POLOBOH

09.05.2019 | 01:23

Fuha silný seriál, zimomriavky som až mál, strašne niečo, nechcel by som to zažiť ...
Odpovedať X
denisovan178

09.05.2019 | 08:40

škoda že to neni po rusky , nech to má originalny nadych
Odpovedať X
Baleanuhermina

09.05.2019 | 19:11

@denisovan178 presne !
Odpovedať X
michal221

09.05.2019 | 12:09

Tak na tento seriál jsem se dost těšil, protože informace o Černobylu jsem měl docela nastudované :-) ... Ale co by mě zajímalo a některý znalec by mi to možná osvětlil bylo to, zda je možné, aby vzniklo tak rychlé "pozdější" popálení při chycení toho grafitu hasičem a nebo otevření dveří reaktoru (jak mu začala prosakovat ta krev)?
Odpovedať X
SirPhillip

09.05.2019 | 20:49

@michal221 Když se grafit zahřeje nad normální "provozní" teplotu (blbě se mi to překládá) tak vzniká fenomén "Winger energy", takže grafit uskladnuje energii. Nevím sice jak moc, ale nejspíš je to dost možné. Možná šlo o tohle.
Odpovedať X
Ondra_Munster1

09.05.2019 | 20:18

nevíte někdo kdy výjde další díl ?
Odpovedať X
gazustv

09.05.2019 | 21:05

@Ondra_Munster1 premiera má byť 14.5... predpokladám tak 15.5
Odpovedať X
DreamOne

09.05.2019 | 20:42

ku*va kolko jadrovych fyzikov :D :D :D
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 17:16

@DreamOne Aby nezaložili druhý ČERNOBIL. :)
Odpovedať X
dr_octagon

09.05.2019 | 21:44

Malokto vie že naslovensku mame zamorenu elektrareň A1 bola tam havaria 4 stupňa.
Odpovedať X
Nixi

09.05.2019 | 21:52

Je to skutočne strašné, čoho sú ľudia schopní. Fakt ma udivuje, ako sa na to mohli ísť kľudne dívať s deťmi, ja by som teda mala rešpekt. HBO vie čo robí, toto by som teda zažiť nechcela. Škoda, že tam nie je ruský akcent, inak to bude tuším kvalitka.
Odpovedať X
Azeretka55

09.05.2019 | 22:54

@Nixi Tak oni neměli informaci, že hoří jádro a že je to jakkoliv nebezpečné, mysleli si jen, že hoří střecha a o nic nejde - asi jako když u nás hoří nějaká továrna a taky na to spousta lidí čumí. Navíc měl ten požár specifickou barvu, takže byl vizuálně krásný :(
Odpovedať X
michal221

10.05.2019 | 00:10

@Nixi přesně jak je zde napsáno Komunistická masáž byla taková, že nikdo si ani nepřiznal, že by Sovětský reaktor mohl vybuchnout to bylo něco nemyslitelného.. Co se týče koukání, tak bylo i od svědků řečeno, že to byla "krásná" barva což lidi lákalo ..Jeden z pracovníků Černobylu řekl, že nic krásnějšího neviděl :-)
Odpovedať X
Nixi

14.05.2019 | 14:51

@Azeretka55 áno, ja viem že nevedeli o čo ide :D ale ja by som tam asi nešla keďže viem, čo všetko sa môže stať keď niečo buchne v elektrárni :) tak som to myslela...ale tak možno na tú dobu nevedomosti... :)
Odpovedať X
MakerOuNiel

10.05.2019 | 17:05

Prosím Vás, nevíte někdo, kdy budou přidávat další díly? Jestli to bude nějak podobné, jako například GoT, kdy dávají díl každé pondělí? Děkuji:)
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 22:47

@MakerOuNiel Mělo by to být taktéž po týdnu, pokud vím. :)
Odpovedať X
gazustv

10.05.2019 | 22:57

@MakerOuNiel na čsfd píšu, že premiera má byť 14.5 a potom 21.5, tak predpokládam, že to sem nahodia 15.5...
Odpovedať X
watcher011

10.05.2019 | 17:13

Ta anglictina uplne kazi atmosferu, a tie herecke vykony mi pridu umele, rozpravaju sa medzi sebou ako roboti. Namet je dobry mozno aj spracovanie podla skutocnych udalosti ale podanie mohlo byt lepsie.
Odpovedať X
Terez05

10.05.2019 | 18:53

Za prvé mě zde udivují hádky o tom, jestli největší katastrofa byla výbuch Černobylu, nebo Fukušimy. Jaderná elektrárna sem, jaderná elektrárna tam... pokud jsem já dobře informována, seriál se jmenuje Chernobyl, tudíž nechápu komentáře typu "Ale výbuch Fukušimy byl ničivější!" a bůh ví cosi. Možná, že byl, ale tohle už je silná otázka názoru. Nicméně tady jsme u Černobylu, tudíž bychom tam taky mohli zůstat a nemuseli bychom tady nějakému chudákovi zaspamovat TopSerialy.
Za druhé, mi zde někteří lidé přijdou, jak když sem přišli jen na komentáře a ani se neobtěžují přečíst název seriálu. To ypsilon tam není jen pro srandu králíkům. Tudíž vás prosím, respektujte to! Je to ČERNOBYL, nikoliv ČERNOBIL. Největší ironií je, že ti, co zde tvrdí, jak moc jsou v tomto ohledu vzdělání, ani nevědí, jak se jaderná elektrárna jmenuje...
Za třetí, se zde všichni proměnili v jaderné fyziky. Opravdu hrůza, je hezké, že mnozí z vás se tady snaží předat své informace, ale aspoň uberte na té povýšenosti, děkuji.
Za čtvrté, jsme tu přece kvůli seriálu, takže za mě je to jednoduché. Seriál se mi prozatím líbí. Není to nijak extra složité, či nazažívné. Osobně se těším na nové díly. :)
Odpovedať X
Karel1998

11.05.2019 | 08:26

@Terez05 Souhlasím s tebou, je to otřesné srolovávat půl hodiny, než se člověk dostane ke smysluplným komentářům.
Podle mého se seriál velmi dobře rozjel a netrpělivě čekám co bude dál :)
Odpovedať X
VanillaLatte

10.05.2019 | 21:28

Super serial:D az neskor som si vsimla suvislost nazvu 1:23:45, co bolo vlastne cas na hodinach(este na zaciatku epizody)...
Odpovedať X
Cikii_

15.05.2019 | 21:11

@VanillaLatte Je to taky čas výbuchu :D
Odpovedať X
ehi_42

10.05.2019 | 22:32

škoda že ten díl nemá délku 1:23:45
Odpovedať X
polyfenes

10.05.2019 | 22:44

Geniální, Jared Harris jako Legasov.
Odpovedať X
vince200

11.05.2019 | 02:18

Toto su komenty a nie jak na Shadowhunters a pod.
Odpovedať X
muznemocny

11.05.2019 | 14:00

ocenil bych, kdyby byl originál v ruštině. Bylo by to mnohem autentičnější, jinak zatím je to supr.
Odpovedať X
theDanny

12.05.2019 | 12:55

Kdysi nám ve škole matikářka pustila dokument o Černobilu a bylo to uplně to stejné...stejné rozhovory, jen teda horší kvalita a celý obsah téhle minisérie se jim vešel do 1 hodiny. Za mě teda tenhle seriál nic moc, žádný děj a tk celkově nic u čeho bych chtěl trávit svůj volný čas.
Odpovedať X
Terez05

18.05.2019 | 10:20

@theDanny Proboha, proč vám matikářka pouštěla dokument o Černobylu? Neměla by vás spíše učit rovnice? To by vám spíš měla pustit dějepisářka. :D
Odpovedať X
OtisCZ

12.05.2019 | 15:12

TOPka! Vůbec jsem netušil co je to za seriál a velmi mě překvapil..
Odpovedať X
Neilin

12.05.2019 | 15:41

Není to jen seriál, je to realita.
A ti co se hádají že Fukušima je horší havárie než černobyl, tak se pletou.
Než se začnete hádat, tak si přečtěte něco na wikipedii, pokud tedy víte co to je.
Černobyl nemá 100 mrtvých, Státní úřad pro jadernou bezpečnost odhaduje přes 4 000 obětí.
Radioaktivní mrak postupoval západní částí Sovětského svazu, Východní Evropou a Skandinávií do celé severní polokoule, takže Fukušima na Černobyl nemá.
Odpovedať X
Neilin

12.05.2019 | 15:53

A jen chci dodat že ve Fukušimě nevybouchlo jádro a v Černobylu jo. K tomu se Fukušima zachránil a nebyla velká radiace. A ve Fukušimě se žije, což u černobylo už nejde. ( jo žije u toho 3 000 lidí, ale na kraji hranic radiace a jsou to jen ti co tam pracují, kromě 700 co tam bydlí, protože je to jejich domov )
Odpovedať X
petrjechpe

12.05.2019 | 19:56

Po celou dobu aledování seriálu mám husí hůži a příšerný úzkostný pocit.
Odpovedať X
zmurky

12.05.2019 | 23:29

Pecka, páči sa mi spracovanie a tá zvláštna atmosféra, len dúfam, že to celé neskĺzne len k politike. Za mesiac sa chystám do Prypjati, takže seriál mi umocní zážitok.
Odpovedať X
LogicStar

13.05.2019 | 12:21

@zmurky heslo seriálu je cost of lies alebo dajak tak
Podrobnosti výbuchu si nájdeš hocikde tu ide o to ako na to reagoval zssr
Odpovedať X
Staurovlad

12.05.2019 | 23:54

Najhorsi vybuh bol aj tak v Hirosime a potom v Nagasaki. Tam to Amici zhodili na velke mesta. Nie tak silna radiacia, ale ..... Kazdemu je jasne.
Odpovedať X
monika097

13.05.2019 | 10:24

Trošku to bolo také, že mi z toho až špatne bolo...hlavne z tých papalášov, nie a nie si priznať, že sa niečo vážne stalo...
Odpovedať X
Muller

13.05.2019 | 15:48

@monika097 bohužiaľ tak to chodí aj v bežnom živote v práci ...
Odpovedať X
Asovic16

13.05.2019 | 13:43

Poďme druhá časť už sa neviem dočkať.
Odpovedať X
Muller

13.05.2019 | 15:47

geniálny seriál nečakal som že to niekto takto úžasne spracuje a aj tích ľudí tak stvárni proste klobúk dole je tam kus histórie o ktorej by ľudia mali vedieť skvelé spracovanie aj by som povedal že lepšie ako dokument :)
Odpovedať X
xajbx

13.05.2019 | 16:08

47:42
Odpovedať X
Marty305

13.05.2019 | 19:59

Zatím naprostá fantasie,jak herecké výkony,tak i maskéři odvedli skvělou práci,jestli jsem to dobře pochopil má to být podle těch 5 kazet co byly na začátku,takže máme před sebou ještě 4 hodiny dramatu/4 kazety :)
Odpovedať X
zorgSVK

16.05.2019 | 00:28

@Marty305 Ale on ich mal 6 predsa ked ich balil
Odpovedať X
martinaatru

13.05.2019 | 22:01

Poslední dobou mě nic moc neoslovilo až jsem náhodou klikla sem. Za mě super, já tyhle věci můžu.... A za mě jsem jim to zralá od začátku do konce, fakt profi výkony,Doufejme že to bude pokračovat i v dalších dilech
Odpovedať X
joshua420

14.05.2019 | 08:27

Kedy vhychádza dalšia časť?
Odpovedať X
strapaty

14.05.2019 | 20:44

Sklamalo ma to, este len usta otvorili.Ci sa mylim a vsetci tak plynule hovorili po anglicky??
Odpovedať X
Terez05

18.05.2019 | 10:23

@strapaty No, ano, protože to je, myslím, americký seriál, tudíž se asi nebudou narychlo učit rusky. Navíc pokud se jako Rusové nenarodili, tak by to bylo spíše k pláči, protože ruský přízvuk se jen tak nenaučíš. :)
Odpovedať X
strapaty

20.05.2019 | 08:26

@Terez05 Ja to chapem, no nic to nemeni na tom, ze to je sklamanie.Znie to tak neprirodzene.Na druhej strane, vyzera to, ze je to presne to, co mam rad.
Odpovedať X
Muchnaa

14.05.2019 | 21:55

překvapuje mě kolik je tady Jaderných inženýrů:D
Odpovedať X
balis235

15.05.2019 | 11:27

Naprostá paráda! Jediná výtka že originální znění je v Angličtině. Má to od začátku skvělou atmosféru. Úplně mě to pohltilo a cítil jsem se strašně depresivně a naštvaně kvůli tomu jaký to byli páni inženýři zm*di.
Odpovedať X
Blain

15.05.2019 | 20:21

všem doporučuji se podívat na dokument Nultá hodina- černobyl předtím než se podíváte na tento serial :)
Odpovedať X
komodor

15.05.2019 | 21:36

@Blain naopak... ten seriál je dráma, čím menej o tom vieš, tým väčšia je to dráma...To si tú dramu moc neužiješ, keď vieš čo sa stane dopredu....
Odpovedať X
Susan

15.05.2019 | 22:19

Masakr. Dobře natočené.
Akorát nevím proč, ale nejde mi dát hodnocení na čsfd :/ taky to někomu nejde? :D
Odpovedať X
Sarinka666

16.05.2019 | 16:23

Neviem,či som niekedy mala také zimomriavky pri nejakom seriály,ale nie také tie príjemné,ale mrazivo-znepokojujúce..Ono je predsa len iné,pozerať na niečo fiktívne,a pozerať na niečo,čo sa reálne stalo,ešte k tomu v našej blízkosti v podstate..Nepamätám si na túto katastrofu,ale z rozprávania rodičov viem,ako dlho sa skutočnosti tutlali aj u nás,ako sa to zľahčovalo a podceňovalo..až postupne vychádzala pravda (?) na svetlo,prichádzali otrasné obrázky znetvorených detí,ľudia dodnes umierajúci na následky..Doteraz nechápem,či tí ľudia fakt nevedeli,čo svojimi rozhodnutiami spôsobujú,alebo,čo je horšie,vedeli..Obidve možnosti sú strašné..ale tá druhá o to viac,že nedokážem pochopiť,ako dokázali potom naďalej žiť sami so sebou,so svojim svedomím..spomínaný Gorbačov a celá tá jeho komunistická bagáž tam...Každopádne,prvú epizódu hodnotím 10/10..dúfam,že to bude pokračovať rovnako kvalitne až do konca..
Odpovedať X
Fiercehowler

17.05.2019 | 00:04

takový chaos :( nechápu proč všechy hned neevakuovaly ...
Odpovedať X
Robin04

17.05.2019 | 00:17

Lidstvo se nikdy nedoví pravdu. Jak to buchlo v Černobil a hlavně proč.
Odpovedať X
kthree

17.05.2019 | 19:41

Som nevedel ze sa Legasov obesil. Len ze spachal samovrazdu. Kazdopadne celkom sa ten serial drzi reality. Az na ten dym z reaktoru.
Odpovedať X
RASTAFARI

18.05.2019 | 03:32

Watafak, ta hádka v komentech hned na začátku? Tohle mě nikdy nepřestane udivovat :D
Odpovedať X
jay48

18.05.2019 | 15:17

Můj názor je takový že Fukušima je ostrov narozdíl od Černobylu z nehody v Černobylu byli následky nejen pro Rusko ale pro celou Evropu včetně Česka a Slovenska a to Fukušima nepřekoná
Odpovedať X
Axawp

19.05.2019 | 01:04

Koľko časti to má mať?
Odpovedať X
dannesnera

20.05.2019 | 00:02

Krásná ukázka toho, proč komunismus není dobrý..
Odpovedať X
Vitamin

20.05.2019 | 10:43

toto sa stane, ked nechate kucharov riadit jadrovu elektraren :D
Odpovedať X
TheQwertz

21.05.2019 | 11:21

Takových odborníků na jadernou energii hned nahoře. :D
Odpovedať X
Extremistka

21.05.2019 | 13:45

Zajímavý seriál! Velmi dobře zpracované!
Odpovedať X
Ovinoe

21.05.2019 | 18:13

Já bych jen velmi rád poděkoval za kvalitní titulky... to se jen tak nevidí =) děkuji
Odpovedať X
majkl36

22.05.2019 | 06:09

@admin Ďakujem za skvelú prácu ktorú odvádzate na tejto stránke. Plus našiel som tento seriál aj s dabingom (ale o tom už asi viete) , dúfam že tu bude čo najskôr. Ďakujem.
Odpovedať X
slimcaa

22.05.2019 | 21:46

Jako nezkušený žák se těším,jak to bude celé pokračovat :DD
ale stejně je to smutné..
Odpovedať X

Pridať komentár

Na pridanie komentáru je potrebné sa prihlásiť. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa.